fbpx Stilurile de învățare ale lui Honey și Mumford | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Stilurile de învățare ale lui Honey și Mumford

Când învățăm ceva nou, prima noastră preocupare se rezumă în general la ceea ce am învățat. Foarte puțini oameni se opresc să ia în considerare de fapt modul în care învață. Studenții funcționează deseori cu aceleași metode de învățare de ani buni, fără să se întrebe dacă este cea mai eficientă metodă de a reține informațiile.

Nu există doar un singur mod de învățare care e mai eficient, acesta variază de la persoană la persoană și, de asemenea, depinde în mod semnificativ de domeniu sau informații. După ce cunoașteți diferitele abordări ale învățării, puteți alege care este cel mai benefic pentru voi și în ce moment se aplică stilul de învățare potrivit.

Stilurile de învățare

Deși există multe teorii și cadre diferite privind stilurile de învățare, Peter Honey și Alan Mumford (1986) au identificat patru abordări diferite pe care oamenii le-au luat în considerare pentru a învăța noi informații:

1. Activ

2. Teoretician

3. Pragmatic

4. Reflexiv

Modelele lui Peter Honey și Alan Mumford de chestionare de învățare sunt un instrument de auto-dezvoltare și diferă de la stilul de învățare inventat de Kolb prin invitarea managerilor pentru a finaliza o listă de verificare de comportamente legate de muncă, fără a cere în mod direct indrumari de la eucatori cum să învețe. După încheierea auto-evaluării, managerii sunt încurajați să se concentreze pe consolidarea stilurilor insufficient de utilizate în scopul de a deveni mai bine echipate pentru a învăța de la o gamă largă de experiențe de zi cu zi.


Caracteristicile celor patru stiluri de învățare

Potrivit lui Honey și Mumford, cele patru stiluri de învățare pot fi rezumate cu următoarele caracteristici:

Activ. Acele persoane care învață făcând. Ele trebuie să intre în acțiune și să experimenteze ceea ce încearcă să învețe. Aceste tipuri de persoane au de obicei o minte deschisă, le place să facă brainstorming și sunt deschise la discuții de grup și la sesiuni de rezolvare a problemelor.

Teoretician. Studenții care au acest stil de învățare în mod inerent încearcă să înțeleagă teoria din spatele acțiunii. Le place să urmeze modele și să citească despre fapte pentru a se implica mai bine în procesul de învățare. Teoreticienii adoră să citească povești și citate și apreciază cât mai multe informații de fond pe care le pot obține.

Pragmatic. Pragmaticii vor să știe să pună în practică ceea ce învață în lumea reală. Nu le plac conceptele sau jocurile abstracte. Ei experimentează cu teorii, idei și tehnici și își fac timp să se gândească la modul în care ceea ce au făcut se raportează la realitate.

Reflexiv. Dacă întâlnești un om care are acest stil de învățare, trebuie să știi că acesta învață cel mai bine urmărind oamenii și gândindu-se la ce se întâmplă. Acești oameni observă de pe margine și colectează date, apoi identifică experiențe asemănătoare pe care le-au perceput într-un anumit mod și ajung la o concluzie adecvată.

 

Referință: https://www.futureschool.com/

Companie
Categorie
Echipa Learning Network

Learning Network este terenul de joacă al celor care cred în puterea învățării, sunt curioși să își descopere limitele și își doresc să obțină... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.