10 acronime de Instrucțional Design pe care ai nevoie să le știi (II)
Săptămâna trecută, lansam primul episod al "serialului" de învățare și familiarizare cu semnificația principalelor acronime pe care orice instructional designer are nevoie să le cunoască și să le stăpânească pentru a-și face meseria cu succes.
Azi, "episodul" 2. Alte zece acronime esențiale în Instructional Design:
1. CIPP
Un model de evaluare de curs de eLearning care se concentrează în mod sistematic și țintit pe context, input, proces și produs.
2. CLO
Ofițerul Șef de Învățare- un executiv de nivel înalt care se ocupă de învățarea organizațională.
Vino la cursul de Instructional Design!
3. CLT
Teoria Încărcării Cognitive- o teorie care sugerează faptul că învățarea trebuie să fie livrată conform capacității de procesare a informației a fiecăruia dintre cei care învață.
4. CMI
Instrucție gestionată de computer- învățare sau instrucție furnizată în mod exclusiv cu ajutorul sistemelor de computer
5. CMS
Sistem de gestionare a conținutului- un software folosit pentru crearea și gestionarea conținutului electronic.
6. CSS
Cascading Style Sheets- un limbaj folosit pentru stilizarea conținutului încorporat sau integrat într-un document care este scris într-un limbaj de marcare.
7. DIKW
Ierarhia de Date, Informații, Cunoaștere & Înțelepciune- o abordare care are drept scop construirea unei cunoșteri și ințelepciuni organizaționale prin extragerea informației relevante din datele aflate la dispoziție.
8. DiSC
Un instrument de profilare a personalității care este folosit pentru clasificarea personalității celui care învață online pe baza a 4 trăsături: dominant, influent, constant și conștiincios.
9. ELO
Rezultate de învățare extinsă- abilitățile esențiale necesare pentru a îmbunătăți performanța la locul de muncă.
10. EPSS
Sistemul de suport al performanței electronice- un software de învățare care îi ajută pe cei care învață online să-și îndeplinească sarcina de la locul de muncă.