10 acronime de instructional design pe care ai nevoie să le știi (III)
Așa cum spuneam la începutul acestei serii, fiecare profesie deține un vocabular propriu. Un cod pe care oricine vrea să activeze în respectiva profesie trebuie nu doar să îl cunoască, ci să îl și stăpânească. Pentru că, așa cum nu poți avea pretenția de a funcționa și a te dezvolta într-un mediu sau o țară în care îți este necunoscută limba, la fel, este și în cazul carierelor noastre. Azi, vă prezentăm partea a treia a "descifrării" celor mai importante acronime din instructional design:
1. GUI
Interfață grafică pentru utilizator: O interfață vizuală care face uz de grafică pentru a facilita interacțiunea om-calculator.
2. HTML
Hypertext Markup Language: Un limbaj de marcare care poate fi utilizat pentru a dezvolta cursuri de eLearning care aderă la standardele web.
3. MBTI
Indicatorul Myer-Briggs Type: O evaluare a personalității folosită pentru a înțelege preferințele de învățare ale cursantului online.
4. NLP
Programare Neuro- Lingvistică: O metodă de a modifica comportamentul prin schimbarea modului în care creierul răspunde la stimuli.
5. ICT
Tehnologiile informației și comunicațiilor: O gamă largă de telecomunicații și tehnologii digitale care facilitează schimbul de informații.
Invatarea este vocatia și pasiunea ta? Te invităm să descoperi și să te alături celui mai inovativ și complex eveniment anual dedicat profesioniștilor în învățare și dezvoltare- Learning Network Festival- Design. Delivery. Technology. 3 zile, 24 de facilitatori, 15 workshopuri, 9 prezentări best practice.
6. ICM
Harta Curriculum-ului de instruire: O metodă de a planifica structura cursului de eLearning.
7. IDEAL
O abordare de rezolvare a problemelor care vine de la „Identificarea problemei“, „Definirea problemei“, „Explorarea soluțiilor“, „Acționează pentru a rezolva“ și „Uită-te înapoi- Revizuiește“.
8. IGI
Instrucțiuni individualizate de grup: Un curs de eLearning creat pentru a satisface nevoile individuale și personalizate ale diferiților cursanți on-line.
9. ILO
Rezultate dorite de învățare: Obiectivele mai largi ale unui curs de eLearning- ceea ce cursanții on-line vor stăpâni până la sfârșitul cursului de eLearning.
10. IPI
Instrucțiuni prescrise individual: O abordare de predare care ajută cursanți on-line diferiți să-și depășească dificultățile de învățare.
sursa: eLearning