10 acronime de instructional design pe care ai nevoie să le știi (V)
Fiecare profesie deține un cod pe care oricine vrea să activeze în cadrul ei trebuie nu doar să îl cunoască, ci să îl și stăpânească. Pentru că, așa cum nu poți avea pretenția de a funcționa și a te dezvolta într-un mediu sau o țară în care îți este necunoscută limba, la fel, este și în cazul carierelor noastre. Azi, vă prezentăm cea de-a cincea parte și ultima a "descifrării" celor mai importante acronime din instructional design:
1. SDL
Învățare autodirecționată: Metoda de proiectare instructivă care încurajează persoanele să găsească ele însele resursele relevante online pentru a-și îndeplini cerințele sau obiectivele de învățare.
2. SCORM
Modul de referință al unui obiect de conținut distribuibil: Un set de standarde pentru crearea de platforme transversale de cursuri de eLearning.
3. SME
Expert în materie: Expert în domeniu care oferă contribuții pentru dezvoltarea unui curs formal de eLearning.
4. SOLO
Structura rezultatelor observate ale învățării: O abordare de la simplu la complex a prezentării informațiilor.
5. TOIS
Sistem de instrucție orientat pe sarcini: O metodă de predare care se concentrează asupra a ceea ce trebuie să fie capabil să facă cursantul mai degrabă decât pe ceea ce ar trebui să știe.
6. UXD
Designul experienței utilizatorilor: Procesul de proiectare a unui material eLearning ușor de utilizat care maximizează experiența utilizatorilor cu conținutul de formare online.
7. VARK
Un model care clasifică preferințele cursanților online în 4 tipuri:
1. Vizual
2. Auditiv
3. Citit/ scris
4. Kinestezic
8. VILT
Training condus de instructori virtuali: O instruire live ce este livrată pe internet cu un instructor online. Poate fi sincron sau asincron.
9. xAPI
Experiența interfeței de programare a aplicațiilor: O specificație pentru urmărirea și înregistrarea diferitelor activități de eLearning ce stabilesc interoperabilitatea între diferite sisteme de management al învățării.
10. XML
Limba extensibilă de marcare: Un limbaj de marcare folosit pentru a reutiliza într-un mod eficient conținutul eLearning.
sursa: eLearning