12 principii in social media
Lucrurile se misca foarte repede astazi in social media. Ceea ce era valabil ieri s-ar putea sa nu mai functioneze si astazi. Daca vrei sa faci marketing online nu prea ai multe clipe de ragaz. Trebuie sa fii "acolo" pentru consumatorii tai, pentru potentialii clienti.
Iata 12 sfaturi de care este bine sa tii cont daca vrei sa faci asta:
1. “Share”
Gandeste in termeni de impartasire cu ceilalti. Ce vor oamenii sa auda? Ce vor sa isi spuna? Ce vor de la tine? Cum le poti raspunde?
2. Actioneaza in timp real
Marketingul in social media inseamna prezenta, constanta. Nu este loc pentru amanari. Tebuie sa fii mereu in actualitate cu informatia si cu comunicarea.
3. Fii educator, nu vanzator
Marketingul social, ca si consumatorii de astazi care petrec timp online, este un proces complex: oamenii vor ca, atunci cand cumpara ceva, acest lucru sa vina la pachet si cu un concept provocator, semnificativ pentru ei. Vor informatie, opinii, dialog.
4. Fii un entertainer, nu un marketer
Atrage-ti posibilii consumatori cu lucruri care sa ii provoace, sa ii faca sa rada, sa le starneasca, intr-un fel sau altul, interesul.
5. Profita de toate (re)sursele de comunicare pe care le ai la dispozitie
…Adica, numai pentru a enumera cateva: Facebook, Twitter, Youtube, blogging-ul, mailul etc. Si fii "acolo" cat mai mult timp posibil.
6. Ofera informatie gratuit
Asta nu inseamna ca pui totul pe tapet pur si simplu. Dar raspandeste o parte din ceea ce merita comunicat astfel incat sa constuiesti conexiuni si incredere.
7. Gandeste multimedia
Nu transmite informatia doar textual. Azi trebuie sa adaptezi ceea ce transmiti la diferite canale de comunicare care sa vina in intampinarea targetului tau. Unii pot dori comunicare via email, altii informare prin postari pe Facebook etc.
8. Gandeste ca un publisher
Vremurile in care puteai trimite un simplu email cu o oferta sau o brosura la cutia postala a cuiva sunt pe terminate. Consumatorii de azi s-au rafinat si vor mai mult de la tine. Astfel ca te vor cauta pe Google, vor incerca sa afle ce este relevant despre tine online. De aceea este bine sa postezi tutoriale, sa oferi, in general, resurse care pot fi folositoare potentialilor tai clienti.
9. Targeteaza-ti nisa
“Triburile” online te cauta, si, daca le place ceea ce transmiti, vor deveni mesagerii tai pentru alte comunitati virtuale. Pe Twitter, spre exemplu, trebuie sa dai “follow” liderilor si, in general, celor care se potrivesc nisei tale, care au interese comune.
10.Arata-ti emotiile
Adu-ti aminte ca marketingul este si despre trairi. Daca nu te manifesti emotional fata de targetul tau acest lucru se va simti. Si, da, nu poti simula acest lucru. Dar daca ceea ce arati din punct de vedere emotional este real asta va transpare prin ceea ce impartasesti.
11.Asculta
Asculta-i pe cei carora vrei sa le comunici informatii si acestia iti vor spune ce vor, care sunt solutiile de care au nevoie. Apoi ofera-le acele solutii. Social media iti va pune pe tava o gramada de informatii despre targetul tau de piata.
12.Implica-te
Dupa ce ai receptat mesajele oamenilor din piata e bine sa incerci sa comunici in timp real cu acestia in functie de tipul de social media cu care se simte fiecare mai confortabil; Facebook, Twitter, email…
Mi-a scapat ceva? Daca da, astept cu bucurie feedback.
Traducere si adaptare dupa Jeff Bullas