5 abilități esențiale de care ai nevoie ca designer instrucțional
În zilele noastre, domeniul proiectării instrucționale se concentrează mai mult pe „construcția personală a sensului și a experienței utilizatorului”, mai degrabă decât să se refere la dezvoltarea abilităților și însușirea de cunoștințe, ceea ce declanșează multe discuții cu privire la ce abilități ar trebui să aibă un proiectant instrucțional. Iată 5 abilități esențiale pe care trebuie să le pregătești pentru a construi cu succes o experiența de învățare dorită:
Cunoașterea modelelor de proiectare instrucțională
Proiectarea instrucțională este mai degrabă un proces decât un tip de predare. Un model de proiectare instrucțională corect selectat ajută la stabilirea direcției și oferă direactia pentru organizarea scenariilor pedagogice adecvate și pentru atingerea obiectivelor instructive.
Pentru selecție sunt disponibile mai multe modele de instrucțiuni diferite, cum ar fi ADDIE, ASSURE și SAM. Un proiectant instructiv calificat ar trebui să poată spune etapele și fazele modelului cu care lucrează și să-l personalizeze pentru a organiza componente și activități instructive relative.
Experiență cu tehnologiile educaționale
Deși există așteptări ale unui proiectant instrucțional să se concentreze pe proiectare (planificare și creare de materiale), ar fi de asemenea avantajos ca un proiectant instructiv să aibă experiență de primă mână cu tehnologiile educaționale. Scopul experiențelor este acela de a oferi servicii de proiectare instructivă eficiente și de calitate .
Pe lângă tehnologiile educaționale utilizate în mod obișnuit, cum ar fi software de procesare a cuvintelor și sisteme de gestionare a învățării (LMS), iată o listă scurtă a câtorva tehnologii educaționale care vor stimula Designerul Instrucțional:
- Instrumente de captare a ecranului: Camtasia, Screencast-O-Matic.
- Instrumente de creare eLearning: Adobe Captivate, Articulate 360 / Storyline 360.
- Instrumente multimedia: Adobe Creative Cloud (Photoshop, Premiere, After Effect).
- Instrumente ePortfolio: Site Google, Pathbrite, Wix.
Luarea în considerare a accesibilității
Principiile de proiectare universală pentru învățare (UDL) au pus bazele proiectării instrucționale, astfel încât este practic ca designerii instrucționiști să ia în considerare accesibilitatea atunci când elaborează materiale de învățare. Aspectele care trebuie luate în considerare includ textul pentru o imagine, subtitrare închisă și transcriere descărcabilă pentru audio și video, hyperlinkuri funcționale, stiluri de rubrică corespunzătoare în documente și design.
Conștientizarea dreptului de autor
Un proiectant nu este doar persoana care realizează o hartă a materialelor de instruire existente cu scopuri de învățare, dar sunt, de asemenea, cei care garantează că proiectarea este lipsită de probleme de copyright. Este responsabilitatea proiectantului instrucțional să revizuiască orice material primit, să pregătească răspunsuri la întrebări legate de drepturi de autor și să se asigure că toate materialele selectate conțin informații corecte.
Referință: https://elearningindustry.com/instructional-design-skills-things-need