5 capabilitati pe care orice oganizație trebuie să le cultive
Una dintre cele mai mari provocări în construirea modelelor de capabilități este aceea de a determina oamenii să treacă de la gândirea funcțională (lucrurile pe care le facem) la gândirea capabilităților (capacitatea de a face lucrurile). Motivul pentru care acest lucru este atât de dificil este că organizațiile creează, în general, funcții organizaționale în jurul capabilităților, astfel încât adesea par foarte asemănătoare. De exemplu, majoritatea organizațiilor au o capacitate de marketing și o funcție de marketing în care se află cea mai mare parte a capacității de marketing. Chiar și atunci când marketingul este distribuit pe mai multe linii de afaceri, noi mai credem că acesta este o funcție în primul rând. Una dintre modalitățile comune de a dezvolta un model de capabilități este de a examina funcțiile unei organizații și de a descoperi capabilitățile din spatele acestei funcții. Acest lucru conduce la modele de capacități care sunt strâns legate de funcții.
Dar ce se întâmplă cu capabilitățile care sunt distribuite cu adevărat în întreaga organizație și nu au o funcție corespunzătoare? Aceste capacități nu sunt intuitiv evidente și adesea lipsesc din modelele de capacitate. Iată cinci capabilitati esențiale pe care fiecare organizație ar trebui să le aibă:
Leadership
Deseori ne gândim la leadership ca la un set de oameni în fruntea organizației, dar este de fapt o abilitate care poate și ar trebui să existe la toate nivelurile. Conducerea este capabilitatea de a inspira și de a motiva oamenii să îndeplinească o misiune. În partea de sus a organizației, conducerea include direcționarea altora în timp ce la niveluri inferioare se realizează prin influențarea altora. Performanța conducerii companiei dvs. are mult de-a face cu cât de mult poate realiza organizația într-o anumită perioadă de timp.
Colaborare
Colaborarea este capacitatea de a lucra productiv cu alții. La sfârșitul performanței scăzute, colaborarea oferă capacitatea de a descompune efectiv sarcinile complexe și de a distribui părțile într-un grup de persoane sau organizații. La niveluri mai ridicate de performanță, colaborarea creează sinergie organizațională, generând un impuls de performanță în cazul în care întregul este mai mare decât suma părților sale. Unele organizații ar putea necesita un grad mai mare de colaborare decât altele, dar fiecare organizație trebuie să colaboreze la un anumit nivel.
Adaptabilitate
În nici un moment în istoria noastră adaptabilitatea nu a fost atât de critică. Produsele, serviciile, organizațiile, companiile și chiar industriile întregi vin și intră într-o bataie de inimă. Adaptabilitatea este abilitatea organizației de a renunța la abilitățile, procesele și tehnologiile existente care au condus la succesul trecut și a crea noi abilități și abordări care să asigure succesul mâine. Organizațiile trebuie să fie adaptabile doar pentru a supraviețui și foarte adaptabile dacă se așteaptă să se dezvolte.
Creativitate
Problemele cu care ne confruntăm astăzi sunt mult mai complexe și mai critice decât cele din trecut. Deseori, ele nu pot fi rezolvate doar prin forța brută. Creativitatea descrie capacitatea organizației de a gândi diferit și de a permite gândirii diferite să influențeze deciziile zilnice și strategice. La capătul inferior al curbei de performanță, organizațiile pot fi prinse în tradiție și în cele mai bune practici, neputând rezolva probleme persistente. La vârf, acestea sunt adesea provocate de prioritate printre numeroasele idei noi.
Inovaţie
Inovația depășește creativitatea pentru a transforma ideile creative în realitate. Este capabilitatea de a traduce un concept bun într-o propunere de valoare convingătoare pe care alte persoane sunt dispuse să le sprijine și să le investească. Atunci când capacitatea de inovare este ridicată, companiile merg dincolo de produsele inovatoare pentru a proiecta procese inovatoare și structuri organizaționale.