5 greșeli în engleza de afaceri
Ce feedback ar primi un email către un partener străin în care și-ar face loc expresii idiomatice uzuale precum „I wanted to make sure we were on the same page” sau „I am not at the top of my game today”? Cu toate că mesajul ar putea fi dedus, exprimarea nu ar da dovadă de profesionalism. Într-un mediu business competitiv, utilizarea limbii engleze pentru afaceri poate fi un avantaj considerabil. Acuratețea însă este fundamentală.
Este important să fie evitate 5 dintre cele mai importante greșeli de utilizare a limbii engleze în afaceri:
1. Cum se începe și se încheie un email de business? Regula de bază este că, atunci când nu cunoaștem numele celui căruia îi scriem, să începem cu „Dear Sir”, „Dear Madam”, „Dear Sir/ Madam” și să încheiem cu „Yours faith fully” ori „Sincerely”. Când ne adresăm unei persoane al cărei nume îl știm, scriem „Dear John” ca formulă de început, iar în final, „Best Regards”, „Kind Regards” sau „Best wishes”. De evitat, în limbajul oficial, sunt frazele precum „I hope this email finds you well” sau „Please be advised as follows”, iar utile pot fi: „I look forward to hearing from you”, „Please let me know a convenient time for a meeting” etc.
2. Ordinea cuvintelor - specifică limbii engleze! De pildă, „They have not stated what was the purpose of the report” evidențiază traducerea adlitteram și o topică proprie limbii române. De aceea, atunci când comunicăm în limba engleza corporate, este indicat să nu existe interferențe ale limbii materne.
3. A se acorda atenție vocabularului! Deși unele cuvinte pot avea înțeles asemănător, sunt folosite în mod diferit. De pildă, „ask” și „request”: „I have just asked the manager a question”, iar nu „I have just requested the manager a question”, de vreme ce sensul verbului „to request” este „to ask for something”.
4. Regulile gramaticale sunt esențiale! Una dintre greșelile gramaticale des întâlnite este „who” / „whom”: în vreme ce „who” se comportă ca un subiect, „whom” este un complement direct. Sunt utilizate corect în exemplele: „Who is in charge with recruiting?” și „Whom should I contact regarding the payment of the bill?”.
5. Ortografierea corectă a cuvintelor, de mare însemnătate! Pe lângă provocările pe care le ridică omofonele în limba engleză, ortografierea poate, de asemenea, să fie problematica în comunicarea de afaceri: „arguement” în loc de „argument”, „definate” pentru „definite”, „pronounciation” în loc de „pronunciation” sunt doar câteva dintre cele mai frecvente greșeli de ortografie.
Citește și Managerii care cunosc mai multe limbi străine au mai mult succes.
Flying Colours dezvoltă și susține training-uri și workshop-uri de limbă engleză generală și de engleză pentru afaceri construite și adaptate nevoilor specifice fiecărei companii. Cursurile sunt interactive și se desfășoară la sediul companiei, așadar nu va fi necesară organizarea deplasărilor de grup, iar timpul va fi folosit la maximum. Pe baza cunoștințelor și metodelor de predare acumulate în peste 10 ani de experiență în acest domeniu, inducem stilul de lucru și învățarea activă, participativă și perfect integrată mediului real în care cursanții lucrează zi de zi.
Echipa Flying Colours organizează de peste 10 ani cursuri de limbă engleză generală și de afaceri. Am susținut traininguri de limbă engleză pentru angajați din domeniul juridic, medical, IT&C, finanțe-bănci, resurse umane.