5 lecții de marketing de la Coca-Cola
Coca Cola si-a schimbat strategia de marketing: de la Excelenta in creativitate la Excelenta in continut
Coca-Cola este unul dintre cele mai cunoscute brand-uri din lume, fiind cunoscut ca si “Vision Brand”. Misiunea declarata de Coca-Cola este nu sa vanda produse, ci sa faca schimbari pentru a crea din lume un loc mai bun de trait. Declaratia de misiune este urmatoarea:
- Sa dea lumii un suflu nou,
- Sa aduca momente de optimism si fericire,
- Sa creeze valoare si sa faca o diferenta.
Recent, Coca-Cola a realizat ca strategia sa de marketing, care a mers bine timp de zeci de ani, trebuie sa evolueze, sa treaca de la excelenta in creativitate (“Creative Excellente”) la excelenta in continut (“Content Excellence”). Continutul este acum substanta si in jurul acestuia se invarte intreaga strategie de marketing a Coca-Cola.
Siteul jeffbullas.com releva cele cinci lectii de marketing pe care le putem invata din aceasta noua strategie de marketing:
Lectia 1: Creeaza continut “lichid”
Scopul excelentei in continut este crearea de “Idei” atat de bune incat sa nu fie controlate de asa-numitul “continut lichid”. Prin intermediul retelelor sociale oamenii pot imparti cu usurinta idei, fotografii, videoclipuri. Asa ca incearca sa creezi continut care sa poata fi impartasit si cu ceilalti.
Lectia 2: Creeaza continut legat
Urmatorul pas este sa te asiguri ca acel continut este legat de: obiectivele afacerii tale, brand-ului, intereselor clientilor. Asta inseamna sa ai un continut “legat”, relevant, conectat cu misiunea si valorile companiei.
Lectia 3: Initiaza conversatii
Clientul creeaza mai multe povesti si idei decat compania in sine, iar scopul acesteia este sa “Actioneze” si sa “Reactioneze” la aceste conversatii timp de 365 de zile. Twitter, YouTube si Facebook conecteaza clientul cu produsele companiei. Interactioneaza cu clientul!
Lectia 4: Creeaza povesti dinamice
In media traditionala, povestile erau spuse static, ziarele si televizorul se uitau la tine fara sa interactioneze. Povestea trebuie sa evolueze pe masura ce interactionezi cu clientii.
Lectia 5: Fii curajos si creativ
Principul de investitie 70/20/10 face parte din stategia de continut a Coca-Cola:
70% din continut trebuie sa fie lipsit de risc, 20% trebuie sa arate ce merge, 10% este riscul, care va deveni intr-o zi 70% sau 20%. Fii pregatit pentru un esec.
Scopul nu mai este umplerea unei pagini albe, continutul trebuie sa devina mai visual.
Coca-Cola a ajuns la concluzia ca lumea a evoluat de la pauza de publicitate de 30 de secunde. Au abordat iterativ crearea de continut.
Invata sa actionezi, sa interactionezi si sa dezvolti conversatiile. Ideile consumatorilor, creativitatea si conversatiile au aparut cu ajutorul retelelor sociale si te ajuta sa cresti vizibilitatea brand-ului tau.