fbpx 5 Pași pentru a crea o strategie de achiziții | Learning Network Mergi la conţinutul principal

5 Pași pentru a crea o strategie de achiziții

Ce inseamnă strategia de achiziții din punctul meu de vedere și de ce e așa

Pentru a dezvolta o strategie de achiziții eficientă, în primul rând este necesar sa stai jos pentru a evalua detaliile pe care vei lucra.  Aceste detalii vor include obiectivele proiectului, resursele disponibile și existente, bugetul și calendarul.

Cheia succesului  este de a te asigura că fiecare detaliu al planului va contribui la atingerea scopurilor și obiectivelor stabilite de catre companie.

Vezi: Cursuri de achiziții recomandate de LearningNetwork

Un alt element cheie, este durabilitatea, respectiv  dacă resursele existente in  companie ar putea susține decizia pe o perioadă lungă de timp.

In primul rand vei strange informatii despre toate procesele de achizitie care se fac in mod curent in companie. Te vei ajuta de intregabarile Cine? Cum? Cand? si De ce?

Cere feedback de la sponsorii proiectelor si de la furnizori. Afla ceea ce pare pentru ei  ca functioneaza bine si mai ales ceea ce pare ca nu functioneaza deloc bine sau chiar ca nu exista.

Incearca sa legi corporatia de obiectivele de achizitii si tine cont ca toti ne dorim lucruri simple si folositoare. Astfel, gandeste un proces clar, logic, dar eficient in asa fel incat sa fie vazut ca un suport adevarat in organizatie, care aduce plus valoare si nu unul birocratic cu munca multa fara rezultate masurabile, notabile in final.

Foloseste noua abordare in achizitii, in care furnizorul nu mai  este vazut ca un adversar ci mai degraba ca un colaborator, un  inovator si implica-l in procesul de achizitie inca inainte de aparitia cererii formale, in asa fel incat sa vina cu solutii care  cresc productivitatea, sa nasti produse si servicii noi pe piata, sa maresti economiile si sa eficientizezi costurile de productie. 

Cand definesti succesul priveste intregul proces de achizitii, nu te gandi doar la economii si pret si vezi cum sunt legate de restul departamentelor.  Fa o evaluare a cheltuielor de pana acum pe categorii de achizitie si gandeste o prioritizare a lor in functie de locul si importanta ocupata de ele in procesul de evolutie al companiei. Ai grija sa fie  conform politicii si  culturii organizatiei, in asa fel incat obiectivele de achizitii sa se intalneasca cu cele ale organizatiei pentru a consolida si intari  pozitia companiei pe piata pe care activeaza.

Discută cu alți colegi din diferite companii la Conferinta de achizitii in mediul privat!

Evalueaza riscurile ce pot aparea si in ce masura vor putea afecta compania si gaseste solutii alternative pentru cazurile care pot avea consecinte neplacute si nu uita:

  1. DEFINESTE exact unde se afla  astazi procesul de achizitii pe care il ai de analizat;
  2. IDENTIFICA ce este cu adevarat important pentru departamentul de achizitii si leaga-l de intreaga companie;
  3. DESENEAZA cum  arata varianta de succes;
  4. STABILESTE obiective masurabile pentru strategia pe care o vei crea;
  5. IMPLEMENTEAZA

Ce sa ti mai spun?

Spor la treaba!

Tags
Categorie
Simona Stănescu
Consultant, Procurement Data

Simona Stănescu, Senior Trainer & Consultant

Simona are peste 20 de ani de experiență  ... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.