5 ponturi de marketing ca sa cresti numarul vanzarilor prin email
Daca trimiti emailuri, dar nimic nu se prea intampla, incearca aceste ponturi de marketing care si-au dovedit eficienta:
Pontul #1: Foloseste o lista segmentata de contacte ca sa personalizezi.
Care email crezi ca va avea o rata mai mare de conversie?
''50% reducere'' sau ''Numai pentru noile mame, 50% reducere'' ??
In mod evident, cel de-al doilea email este unul mai targetat si, ca atare, trezeste mai multa atentie si determina mai multe deschideri.
Asadar, cum iti segmentezi lista?
Creeaza-ti o lista separata pentru fiecare activitate pe care o prestezi.
Fie ca este pentru fiecare raport gratuit pe care il oferi, sau fiecare produs pe care il vinzi si tot asa. Din aceste liste de activitati, creeaza oferte speciale ca sa ii determini pe oamenii din lista ta sa acheseze.
De exemplu: Pentru lista de iubitori de cai ai putea sa trimiti acest email: ''Esti interesat de caii pentru reproducere ca sa obtii profit? Atunci, da click aici pentru a te inscrie pentru un raport gratuit.''
Acum, ai o lista segmentata si atunci cand le trimiti oferte te poti adresa direct in functie de interesaul sau dorinta lor.
Pontul #2 pentru emailul de marketing: Fa-i sa se simta speciali
Daca poti forma un ''trib'' de oameni, atunci emailurile tale vor fi deschise.
Uita-te la echipele de sport: Sunt practic entitati corporatiste!
Cu toate acestea, isi determina fanii sa faca aproape orice.
Inclusiv sa isi picteze fata, sa cumpere imbracaminte la suprapret, sa conduca sau sa zboare pe distante mari si sa stea in caldura sau in frig ca sa isi urmareasca echipa favorita.
Cum reusesc?
Prin formarea unui ''trib'' de oameni cu interese comune (echipa), cu scop comun (castigul) si prin adversari comuni (echipele adverse)
Fa-ti abonatii sa se simta ca si cum ar fi din interior.
Fa-i sa simta si sa creada ca primesc informatiile si ofertele din interior pe care nimeni altcineva nu le primeste.
Da-le un nume cu care sa se identifice. Lasa-i in treburile tale din spatele scenei si vorbeste intotdeauna cu' ''noi'' decat cu ''eu''.
Nu uita. Tu construiesti o echipa.
Pontul #3 pentru emailul de marketing: Include un apel clar la actiune
Fiecare email pe care il trimiti ar trebui sa aiba un scop. Fie ca este ca sa strangi legaturile lor cu tine, ca sa educi, sa ii determini sa dea click sau orice altceva ar mai putea fi.
''Ca sa obtii raportul, apasa aici.''
''Ca sa vezi acest scenariu in actiune, apasa aici.''
''Ca sa te alaturi cele mai tari echipe din tara, apasa aici.''
''Ca sa-ti incepi gratuit calatoria, apasa aici.''
Si tot asa.
Pontul #4 pentru emailul de marketing: Ofera cursuri premium
Ai putea sa te intrebi cum acest lucru ar putea imbunatati rata de conversie a emailurilor tale. Dar daca te gandesti la acest lucru din perspectiva celui care primeste emailurile, vei intelege: Cumparam de la aceia pe care ii cunoastem si in care avem incredere!
Cand oferi un continut informativ extraordinar calitativ sub forma de curs prin email, apari in mod repetat in inboxul lor. Esti binevenit acolo. Si emailurile tale sunt deschise. Esti vazut acum mai degraba ca o autoritate, decat ca o persoana din vanzari. Si atunci cand vine vremea sa trimiti emailuri promotionale, acele emailuri se deschis si se citesc de asemenea.
Pontul #5 pentru emailul de marketing: Foloseste pagini de destinatie dedicate subiectului emailului tau
Aceasta necesita mai multa munca, insa merita total. Daca chemarea ta la actiune nu se potriveste perfect cu pagina de destinatie, oamenii vor deveni confuzi si vor pleca. Prioritatea ta absoluta dupa ce ei au accesat respectiva pagina este de a livra ceea ce ai promis si asa cum ai promis.
Nu stiu de cate ori am primit emailuri care spuneau ceva de genul ''Da click aici sa descoperi cum sa.....'' si apoi am mers la o pagina de vanzare care nu spunea NIMIC despre motivul pentru care ajunsesem acolo.
Mai mult, nici macar nu ma astept la o pagina de vanzari atunci cand accesez respectiva pagina, deoarece ma astept la informatie.
Putin efort din partea voastra poate produce o evolutie semnificativa pentru ca emailurile voastre sa fie deschise, citite si urmate.