6 pași în realizarea activităților de team building (P)
Soluțiile de teambuilding sunt eficiente cand sunt construite astfel încât participanții să fie încurajați să interacționeze unii cu ceilalți, să găsească împreună rezolvări la problemele lor și să își împărtășească din propriile experiențe legate de munca eficientă. Propunerea Dynamic HR este să urmărim 6 pași simpli:
1. Diagnoza echipei participante la program:
1. Diagnoza echipei participante la program
Identificăm statusul real al echipei (interviuri, observații, chestionare etc.) – menite să confere echipei dumneavoastră o imagine asupra punctelor tari și a celor de îmbunătățit. Utilizăm strongteam profile care măsoară nivelul de:
- intercunoaștere,
- inteligență emoțională la nivel de echipă,
- încredere între membrii echipei,
- acceptare a conflictului, angajament și responsabilitate,
- orientarea angajaților pe rezultatele echipei.
2. Folosim rezultatele diagnozei pentru a identifica ariile care necesită îmbunătățiri.
3. Întocmim un program care vizează rezultate specifice:
- Pe baza înțelegerii nevoilor echipei, alegem formatul cel mai potrivit, astfel încât acesta să producă rezultate măsurabile.
- Formatul depinde de rezultatele diagnozei, experiența, interesele și nevoile membrilor echipei și ale managerului.
4. Organizăm și conducem programul
Scopul: să ajutăm echipa să intre într-un proces continuu de auto-examinare, să conștientizeze acei factori care o împiedică să funcționeze eficient, să planifice acțiunile, să ia decizii și să acționeze.
Rezultatul: plan de îmbunătățire a activității și rezumatul discuțiilor.
5. Evaluăm impactul programului.
6. Dacă este necesar, stabilim ședințe de follow up/coaching cu membrii echipei.