8 e cu noroc în tehnologia educației
De curând, la Beijing, s-a desfășurat una dintre cele mai mari conferințe din lume pe tema tehnologiei educației- GET Summit, care a adus împreună peste 12 000 de participanți din toate colțurile lumii pentru a discuta și a face cunoștință cu cele mai noi tehnologii și trenduri educaționale ale momentului. Am "tras și noi cu ochiul" și iată ce merită urmărit și exploatat:
1. WeChat se menține încă pe prima poziție. Se adaptează perfect limbii, mentalității și, în special, telefoanelor locale. Foarte puține persoane din afara Chinei înțeleg cu adevărat puterea și reach-ul acestei platforme, ceea ce rămâne încă șocant, având în vedere faptul că este una uriașă de peste 5 ani.
2. KOLs- influencerii- sunt importanți. Infleuncerii în China sunt extrem de importanți, iar cei pe partea de parenting- LOL Moms- cu atât mai mult! Cea mai bună cale de a "răspândi vorba" în rândul consumatorilor de educație prin intermediul tehnologiei este prin KOL Moms. De exemplu, la această Conferință, unul dintre speakeri a fost Kaiwen He- care este meditator privat pentru 6,6 milioane de followers pe platforma Weibo, având peste 9 milioane de followers pe Instagram.
3. Beijing-ul dezaprobă examenele standardizate, combinate cu valul de schimbare a educației de tip "hard". Beijing-ul este conștient de faptul că populația trebuie să fie mai creativă, mai holistică și să adauge valoare în ceea ce învață și face.
4. A spune multe, fără să spui nimic: nici măcar o singură mențiune despre "războiul" aflat în plină desfășurare pe piața de comerț! Chiar dacă evenimentul a găzduit aproape 1000 de participanți non-chinezi.
5. Afacerile de tipul B2B din domeniul educație, se află încă în stadiul prematur, incipient al dezvoltării lor. Cele mai multe afaceri care țin de educație în China se desfășoară în termenii de tipul B2C. Conferința a reflectat că accentul și concentrarea în workshop-uri cad pe strategia de intrare și pătrundere pe piață și pe modul în care îi determini pe părinți, elevi și studenți să cumpere, decât pe cum determini școlile, universitățile sau corporațiile să facă acest lucru.
6. Există un sentiment crescător pozitiv în rândul chinezilor Edtech de a vinde pe piețe precum Turcia, Rusia și alte piețe evitate de către jucătorii americani sau europeni. Companiile chineze din domeniul educației simt că comportamentul consumatorilor este mai aproape de al lor, comparativ cu piețele americane sau europene.
7. Prețul este critic în China. Cu cât ai mai multe modalități și metode de a pune un preț pe produsul tău, cu atât este mai bine- cumpărături de grup, reduceri anuale sau la diverse perioade, rabaturi pe acțiuni sociale și orice altceva pe lângă ele este mai mult decât binevenit. Cu cât ai mai multe idei despre prețuri, cu atât ai șanse mai bune și mai mari să le vinzi și, în cele din urmă, să reușești.
8. Estimările valuative scad în importanță. Această scădere este un termen relativ, dar trecerea de la o extremă la alta în acest proces este în continuare în scădere. De asemenea, începe să se pună din ce în ce mai mult accent pe termene scurte, nu pe cele lungi.
sursa: medium.com