Abilități de leadership eficiente de care ai nevoie în epoca inteligenței artificiale
Piața inteligenței artificiale (AI) crește într-un ritm rapid, iar acest lucru are un impact semnificativ asupra rolurilor de conducere. AI utilizează diferite tehnologii precum recunoașterea obiectelor și analize avansate de date pentru a simplifica luarea deciziilor.
Deci, ce înseamnă asta pentru următoarea generație de directori, sau chiar manageri?
Pe măsură ce tehnologia devine mai inteligentă, liderii nu se vor ocupa doar de luarea deciziilor de zi cu zi. Următoarea generație de lideri - fie că este vorba de manageri de echipă sau șefi de unități de afaceri vă trebui să consolideze aspectul uman al luării deciziilor, întrucât AI preia deciziile bazate pe date, dar în același timp, asta nu înseamnă că liderii de afaceri nu câștigă din apariția AI.
Forța de muncă actuală trebuie să perfecționeze cu atenție abilitățile de conducere eficiente, cu accent pe AI și pregătirea pentru automatizare. Să ne uităm la ce va cuprinde acest set de abilități.
Învățarea de a descoperi
În epoca AI, tehnologiile și modelele de afaceri se vor transforma foarte repede. Liderii nu își pot permite să țină idei învechite, va trebui ca aceștia “să uite” ce știau. Asta implică să lase deoparte drumul noțiunilor preconcepute și să caute cunoștințe în domenii noi. Vechiul mod de a face lucrurile trebuie să ofere loc unor abordări noi, uneori poate riscante. Acest lucru necesită, de asemenea, o atitudine deschisă în cazul în care liderii acceptă contribuții semnificative din partea angajaților, precum și a lucrătorilor externi la toate nivelurile.
Vizionarea unui plan pe termen lung, dar unul care nu este pus la punct
Viziunea a fost întotdeauna o abilitate de conducere apreciată, dar e nevoie să știi că aceasta ia o nouă dimensiune în epoca AI. Deși este important să știm cu exactitate încotro se îndreaptă echipa / organizația, totuși trebuie să fie deschisă schimbărilor frecvente.
Dezvoltarea abilităților soft pentru a naviga cu ușurință prin noutatea AI
Interesant este că creșterea tehnologiilor avansate, cum ar fi AI, a făcut că abilitățile soft să fie mult mai critice. Pe măsură ce automatizarea simplifică sarcinile bazate pe proces, acesta va schimba rolul liderilor și modul în care aceastia interacționează cu angajații.
De asemenea, în ceea ce privește resursele umane, va fi nevoie să ajute angajații să-și depășească temerile de AI. Pentru managerii de linie, vă fi nevoie de capacitatea angajaților să lucreze cu volume mai mari de date și să gândească mai strategic. A fi capabili să medieze aceste interacțiuni, să rezolve conflictele și să scoată tot ce este mai bun din oameni vă fi o abilitate cheie de conducere.
Și aceasta nu se limitează la un singur tip de forță de muncă sau o categorie orizontală. Liderii trebuie să se conecteze în mod regulat cu lucrătorii de prim rang și șefii de departament care au fost alături de organizație timp de mai mulți ani vor fi responsabili de conducerea unei forțe de muncă masive. Drept urmare, implicarea constantă atât cu oamenii, cât și cu mediul înconjurător va fi necesară pentru o conducere eficientă.