fbpx Abordeaza schimbarea dintr-o perspectiva noua! | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Abordeaza schimbarea dintr-o perspectiva noua!

[[{"fid":"2280","view_mode":"default","type":"media","attributes":{"height":"291","width":"300","style":"float: left; margin: 2px;","alt":"Peter Szabo","title":"Peter Szabo","class":"media-element file-default"}}]]Schimbarea, in general, dar in mediul organizational, in mod specific, reprezinta un subiect “hot” al zilelor noastre. De ferit, stii ca nu ai cum sa te feresti de ea. De negat, poate functiona o perioada, insa finalul va fi cu siguranta unul predictibil (si nu tocmai cel dorit), deoarece schimbarea este sinonima cu evolutia. Asadar, vrand-nevrand, va trebui sa intrii in joc.

Peter Szabo, Master în Solution Focused Change, propune o abordare diferita si extrem de eficienta prin care schimbarea sa para un proces  distractiv, chiar. El va veni pe 5 iunie in Bucuresti pentru a-i invata pe manageri si toti cei interesati, “A New Approach in Organizational Development”. Afla despre ce este vorba in interviul acordat special pentru Learning Network:

Luiza Pirvulescu: Ce este schimbarea organizațională, din punctul dvs de vedere?

Peter Szabo: Schimbare organizationala este ceva care se Intampla In mod constant, oricum, indiferent sau chiar In ciuda initiativelor manageriale.

Provocarea este de a identifica si sprijini schimbarea existenta care duce deja Intr-o directie dorita .

Daca, de exemplu, un departament devine dintr-o data mai performant decat celelalte, util ar fi sa se vada cum de acest lucru a devenit posibil, pentru a putea repeta acest lucru si in celelalte departamente, cat mai des cu putinta.

L.P.: Stiu ca in abordarea dvs nu puneti niciodata accent pe greselile pe care le pot face oamenii , ci doar pe solutii. De ce?

P.S.: Din experienta mea, nu este util sa te concentrezi pe ceea ce ai facut sau faci gresit deoarece a Invata din greseli este o cale mult mai lenta si mai putin eficienta decat a invata din si a consolida ceea ce functioneaza bine. Aceasta este cea mai buna modalitate prin care poti sustine eficient orice proces de schimbare.

Solutiile potrivite sunt extrem de individuale si, de multe ori, chiar unice pentru fiecare organizatie si mediu in parte. De aceea, in loc sa va bazati pe cele mai bune practici din industrie, in general, va sugerez sa faceti o analiza atenta in-house si sa observati unde exista performanta cea mai mare deoarece acolo se afla si cele mai valoroase si potrivite chei catre succesul schimbarii organizatiei dvs.

L.P.: Sunteti Master In Solution Focused Change. Ne puteti explica mai pe larg ce reprezinta aceasta metoda? De ce este ea diferita de orice alta abordare ?

P.S. Pentru a explica, permiteti-mi sa folosesc metaforele din surfing. Surferii (calaretii valurilor  - waveriders ), atunci cand sunt pe placa de surf in ocean, folosesc extrem de elegant si eficient forta de a merge inainte pe valuri. Ei plutesc cautand printre cele mai bune valuri, iar atunci cand il gasesc pe cel mai promitator dintre acestea, accelereaza pentru a-l incaleca si a merge la una cu el. Este un proces extrem de simplu si, de altfel, si extrem de distractiv. Modul surferilor de a progresa este extrem de diferit fata de modalitatea de a depune efort sustinut pentru a “innota” spre un obiectiv prestabilit sau de modalitatea de a te “scufunda” mai intai in adancuri pentru a descoperi ce ar putea fi la suprafata.

Spre deosebire de multe alte tehnici care presupun sa te arunci cu capul adanc In problema, accentuand ceea ce lipseste si apoi venind cu liste lungi si obositoare de schimbari necesare, Solution Surfers spune sa stai la suprafata, folosind cu eleganta forta deja existenta pentru a te misca in directia dorita, si bucurandu-se de viteza cu care progresezi.

L.P.: Care sunt cele mai bune sfaturi pe care le puteti oferi managerilor pentru a crea si mentine o atitudine pozitiva In timpul procesului de schimbare ?

P.S.: 1 . Incepeti Intalnirile cu o runda de "ce a functionat bine de la ultima noastra Intalnire ? "

2 . Colecteaza povesti de succes de la membrii echipei si intreaba-i ce au facut si cum au reusit.

3 . In evaluarile de performanta pe care le faci celorlalti, pune accent pe momentele de excelenta si incearca sa descoperi cu atentie care au fost factorii care au contribuit la realizarea lor.

L.P.: Dati-mi, va rog, cel mai bun motiv pentru care orice manager ar trebui sa participe pe 5 iunie la atelierul dumneavoastra, A New Approach in Organizational Development.

P.S.: In primul rand, permiteti-mi sa va dau un motiv foarte bun pentru care managerii nu ar trebui sa participe: daca ceea ce fac acum functioneaza bine, ii rog sa nu participe, ci pur si simplu sa continue faca mai mult din ceea ce fac deja.

In ciuda acestei avertizari, trebuie sa mentionez ca la atelierele mele vin, in cea mai mare parte, manageri care deja fac o multime de lucruri care functioneaza bine. Ei si revin de cateva ori la rand, chiar daca deja stiu exact ce le ofera workshopul meu.

In urma participarii, va puteti astepta sa:

- aveti capacitatea de a identifica care sunt actiunile specifice ce functioneaza foarte bine pentru dvs. si a le putea face in continuare, in mod constient.

- va simtiti motivati in a face cat mai mult din acele detalii specifice care par cruciale pentru succesul dvs.

- va doriti sa Incercati lucruri noi, specifice, avand chiar de a doua zi o idee foarte clara despre cand si cum sa le incepeti.

 

Categorie

In prezent, sunt Online Content Manager al portalului LearningNetwork.ro. Trecutul nu... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.