fbpx Adapteaza-ti strategia de HR la realitatea din piata: cine este angajatul de azi si cum arata cel de maine? | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Adapteaza-ti strategia de HR la realitatea din piata: cine este angajatul de azi si cum arata cel de maine?

Se pare ca generatia de viitori adulti se caracterizeaza printr-o puternica dorinta de a fi in pozitii de conducere, de a se face vazuta, de a se putea exprima creativ, de a fi activa si de a interactiona cu ceilalti, in special in vederea persuasiunii si manipularii. In acelasi timp, insa, comunicarea si grija sincera pentru ceilalti oameni, in special pentru cei care au probleme sau care au nevoie de ajutor nu sunt printre punctele forte ale acestei generatii, iar ocupatiile practice si munca la birou nu sunt deloc in topul preferintelor.

Cel putin acestea sunt concluziile unui studiu realizat de Mihaela Feodorof, owner/senior consultant, Yourway Counseling si Simona Tașca, psiholog, coordonator linie “Evaluari Minori”, Yourway Counseling pe baza datelor provenite din evaluarile realizate de compania Yourway, in perioada 2010-2014. Studiul a urmarit sa faca o paralela intre actuala si viitoarea generatie de angajati, venind astfel in intampinarea provocarilor existente astazi pe piata fortei de munca.

In ceea ce priveste generatia actuala de adulti, studiul arata ca aceasta este preocupata de rezultatele muncii sale, dornica sa invete, insa lucreaza mai greu sub presiune si stres. Adultii de astazi nu au o problema in a respecta regurile si procedurile, dar au un nivel de prudenta destul de pronuntat si o nevoie accentuata de control (micromanagement).

Cu un nivel mediu de ambitie, creativitate si curiozitate, angajatul de astazi este prietenos si sociabil, usor critic la adresa celorlalti si destul de autocritic in ceea ce priveste propria persoana. Cele mai importante valori ale sale si motivatiile predominante sunt puterea, securitatea, traditia si estetica.

Revenind la Generatia Millennias, asa cum sunt numiti tinerii care astazi se pregatesc sa intre pe piata fortei de munca, principalele caracteristici sunt:

- ei tind sa aleaga cu precadere printre preferintele lor modalitațile de expresivitate artistica in care pot utiliza limbajul verbal și corporal pentru a intruchipa personaje și situații.

- cauta in activitațile pe care le intreprind noutatea și neobișnuitul, surpriza și riscul, nefiind atrasi de activitatile statice, de rutina.  In acelasi timp, ocupatiile din clusterul natura-agricultura tind sa fie evitate.

- le-ar placea pozitiile de autoritate, in care pot superviza direct si activ alte persoane si in care pot avea o parere critica referitor la munca altora, avand  o preferinta pentru a fi lideri autoritari.

- nu le este teama sa cunoasca straini si sa vorbeasca cu incredere despre subiecte variate, in fata unui numar restrans de indivizi sau in fata unei audiente voluminoase.

- sunt orientati mai degraba catre domenii fie mai pragmatice (finante, inginerie, afaceri) , de gestionare a relatiilor umane (resurse umane, drept, consultanta etc) si mai putin catre latura social – educationala.

 

Informatiile oferite in acest studiu sunt extrem de valoroase pentru angajatori deoarece, cunoscand tendintele generale ale angajatului de azi, acestia pot privi mai atent la proprii angajati si la propria cultura organizationala si pot intelege mai usor nevoile si directia de dezvoltare a potentialului fiecarui angajat. De asemenea, analiza facuta asupra generatiei viitoare de angajati este un punct de plecare pentru adaptarea strategiei de HR astfel incat aceasta sa raspunda cat mai bine nevoilor de maine ale pietei fortei de munca.

Instrumentele folosite in realizarea studiului au fost Hogan Assessment si chestionarul de orientare vocaționala și profesionala JVIS – Jackson Vocational Interest Survey.

Au fost urmarite doua esantioane de respondenti:

- Esantionul Generatiei X,Y : un numar de 40 de persoane adulte, mature profesional, cu varsta cuprinsa intre 30 și 53 de ani, care ocupa poziții de top și executive management in companii multinaționale sau cu capital integral romanesc din industriile finante-banci, asigurari, media, productie, constructii.

- Esantionul Generatiei Millennias :  40 de adolescenți cu varsta cuprinsa intre 14-19 ani, elevi in clase gimnaziale sau liceale din Bucuresti, Cluj, Ploiesti.

 

 

Categorie

In prezent, sunt Online Content Manager al portalului LearningNetwork.ro. Trecutul nu... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.