Adevarul despre vanzarea cursurilor online
Cu cateva exceptii piata de training din Romania este formata din freelanceri sau de companii foarte mici cu 2 – 3 traineri. Acest fapt pune foarte multa presiune asupra trainerului, pentru ca pe langa activitatea de livrare, trebuie sa se ocupe si de vanzare, contractare, dezvoltarea curiculei si de administratarea programelor de training. Toate bune si frumoase pana in momentul in care trainerul freelancer isi da seama ca a pornit activitatea pe cont propriu nu doar pentru a fi independent ci si pentru a-si mari veniturile. Iar acest lucru nu este posibil atata vreme cat este implicat direct in livrarea programelor de training.
Multe bloguri destinate freelancerilor recomanda crearea de venituri pasive provenind din vanzarea unor produse precum cartile – tiparite sau ebook, trainguri video sau alte produse downloadabile.
Ceea ce nu spune nici un blog este ca a vinde cursurile online presupune un efort specific, care nu se intampla peste noapte.
In primul rand pentru a face un training online nu este suficient sa aduni cateva filmulete cu tine, sa setezi un sistem de plata si gata: te apuci de numarat banii.
Si mie mi-ar place sa fie atat de simplu!
Crearea materialului pentru training este o munca in sine, cel putin daca iti doresti sa oferi un produs bun. O idee ar fi sa inveti cum sa faci acest lucru in mod profesional. Apoi sa te asiguri ca exista o cerere pentru produsul la care te gandesti.
Odata ce ai rezolvat problema produsului in sine, partea de promovare a cursului este o alta meserie.
Pagina ta web trebuie sa fie corect indexata – ai nevoie de SEO.
Trebuie sa alegi cele mai bune canale de marketing online. Faci reclama pe Facebook sau Google? Iti creezi pagina? Folosesti LinkedIn sau Twitter? Trafic? Conversie?
Daca dai o cautare pe Google vei gasi nenumarate bloguri care vorbesc despre acest lucru.
Recomandarea este sa lucrezi cu o agentie careia sa stii ce sa ii ceri. Pentru asta ai nevoie minimum de un curs bun de marketing digital care sa te orienteze in domeniu. Cu siguranta timpul si banii utilizati in achizitionarea trainingului te vor scuti de dureri de cap lucrand cu un freelancer sau o agentie de digital marketing, care in plus iti vor economisi banii in viitor.
Nu porni la drum sa construiesti un training online doar pentru ca cei pe care ii consideri tu concurenta au facut deja asta. Identifica mai intai ce este important pentru business-ul tau, determina ce obiective ai, apoi dezvolta folosind tactici de marketing digital prin canale potrivite businessului tau. Vei avea satisfactia sa vezi cursul tau online vanzandu-se, nu doar o pagina cu 20 de vizitatori pe zi.