Adriana Radu - Mulți angajați consideră dezvoltarea ca fiind o responsabilitate a companiei
In 2017 voi cauta sa continui sa construiesc ceea ce am inceput in 2016. Voi fi implicata in proiecte de consultanta de schimbare organizationala in care coachingul va avea un rol determinant. De anul viitor voi incepe sa predau Managementul Proiectelor de Resurse Umane la Facultatea de Administratie si Management Public din cadrul ASE Bucuresti. Am primit cu bucurie invitatia de a impartasi studentilor experienta mea de peste 15 ani in Resurse Umane.
Conducerea facultatii a decis sa alinieze curricula de nevoile organizatiilor si m-au invitat sa fac parte din Consiliul Consultativ care are acest obiectiv.
Learning Network: Ce trenduri se contureaza in L&D in 2017?
Adriana Radu: L&D ramane un beneficiu prizat de generatia millenials insa forma sa depinde foarte mult de industrii. Aceasta generatie este dependenta de platforme digitale, de format "fast food", de format video-clip si acces pe diferite accesorii, telefonul fiind cel mai utilizat. Accesul la programe de dezvoltare in acest mod ramane sa se confirme in tara noastra.
Ceea ce am primit ca feedback in 2016 pe aceasta tema are cateva linii directoare care ar putea sa influenteze modul in care vor fi cheltuiti banii in 2017:
- cursanti isi doresc sa aleaga singuri ce vor invata ceea ce nu este neaparat in avantajul organizatiei. Marea provocare va fi ghidarea angajatilor catre subiecte care sa beneficieze ambilor actori. Organizatii precum HP au dezvoltat un centru de pregatire pentru angajatii din Romania unde acestia isi pot alege cursurile la care vor sa participle, cursuri sustinute de angajati voluntari.
- intr-o lume care se schimba in permanenta angajatii doresc modalitati de a intelege viata, relatiile, sa se descopere nu neaparat sa dezvolte o competenta sau o abilitate. Organizatii precum Rompetrol au inceput déjà sa ofere astfel de cursuri sub umbrela wellbeing.
- cursurile la sala vor fi insotite de coaching extern sau intern pentru a asigura implementarea celor invatate.
- invatarea experientiala castiga teren si introducerea conceptului de joc, de competitie este stimulant pentru cursanti.
- feedback-ul si coaching-ul de la manager ramane un important mijloc de a invata. Asteptarea angajatilor este ca managerul sa petreaca in mod regulat cel putin o ora in discutii de feedback si coaching pentru a-i ajuta sa performeze. Managerii au nevoie sa dezvolte abilitatile de coaching pentru a avea echipe performante.
L.N: Este trainingul in sala pus in pericol de mediul online?
A.R: In Romania nu sunt multe companii care au trainingul in mediul online. Exista nenumarate oportunitati de participare la traininguri online gratuite sau nu insa este nevoie de initiativa personala, de timp petrecut in afara orelor de program. In opinia mea o mare parte din angajatii romani considera dezvoltarea ca fiind responsabilitatea companiei,intr-un cadru organizat, in timpul orelor de program. As spune ca trainingul la sala este in continuare cel care va fi mai utilizat.
L.N: Cum va asteptati sa fie cursantul ideal in 2017?
A.R: Un cursant informat care a decis impreuna cu managerul sau participarea la curs, care stie ce doreste sa invete, pune intrebari, isi face un plan de actiune la finalul cursului.
L.N: Care sunt caracteristicile cursurilor ideale in 2017?
A.R: Cursurile ideale ar trebui sa aiba o componenta de coaching sau follow up cu trainerul pentru a ajuta cursantul sa implementeze ceea ce a invatat, sa discute barierele aparute in perioada de dupa training. De asemenea ar ajuta o discutie cu managerul cursantului inainte si dupa curs pentru a intelege asteptarile si observatiile acestuia.
L.N: Care sunt principalele programe pe care le vei promova in 2017?
A.R: Abilitati de coaching pentru manageri performanti.