Agile Learning Design: ce și de ce?
Agile Learning Design sau proiectarea de învățare agilă se referă la orice abordare a dezvoltării conținutului care se concentrează pe viteză, flexibilitate și colaborare. Termenul a evoluat de la industria de software, în care dezvoltarea de conținut electronic (cum este e-learning) are caracteristici similare cu dezvoltarea software-ului.
Una dintre tendințele cu cea mai rapidă creștere în domeniul formării profesionale este nevoia din ce în ce mai crescută a organizațiilor pentru un conținut de învățare dezvoltat rapid. La nivelul pieței mondiale atât de competitive, concepte cum ar fi “time-to-proficiency” au devenit priorități majore pretutindeni. În training, această dinamică este denumită "nevoia de viteză".
Această tendință are un impact dramatic asupra domeniului proiectării sistemelor instructive (ISD), a procesului de evaluare a nevoilor de training sau de învățare și de dezvoltare a materialelor de învățare în scopul livrării. Susținută de către progresele înregistrate în tehnologiile de învățare electronică, tendința a determinat, de asemenea, realizarea Agile Learning Design (ADL), o abordare utilizată de designeri de învățare și dezvoltatori de conținut care prioritizează viteza, flexibilitatea și colaborarea.
Vrei să afli mai multe? Ești la locul potrivit! Design. Delivery. Technology- Learning Network Festival București 2018- cel mai inovativ și complex eveniment anual dedicat profesioniștilor în învățare și dezvoltare
Designul de învățare în mediul agil reprezintă una din cele două abordări fundamentale ale ISD.
Celălalt este ADDIE, care este considerată abordarea tradițională liniară a dezvoltării conținutului. ADDIE este un proces în cinci etape de proiectare a cursurilor (analiză, proiectare, dezvoltare, implementare și evaluare), care, în mod obișnuit, subliniază validarea fiecărei etape individuale. Scopul principal este acela de a asigura acuratețea și relevanța conținutului, unul dintre motivele pentru care este popular în mediul academic și în formarea tradițională a forței de muncă.
În contrast cu asta, au fost dezvoltate o serie de metode variate de proiectare agilă pentru a aborda limitările percepute ale modelului ADDIE, în special lipsa de viteză. Astfel de modele agile, numite Rapid Content Development (RCD), prezintă o abordare interactivă și iterativă a designului care, de obicei, acordă prioritate vitezei față de alte elemente.
Un alt factor important pentru designul de învățare agilă este dorința departamentelor de L&D de a mobiliza și reprograma conținutul de învățare existent. Această include cataloage uriașe de cursuri conduse de instructor și prezentări PowerPoint, care trebuie actualizate, raționalizate și transformate în cursuri online, utilizând instrumente de dezvoltare rapidă.
Acest proces include adesea participarea experților în materie din cadrul organizației. În plus, procesul poate fi legat de alte inițiative de învățare agilă. Aceste inițiative pot include crearea de depozite de cunoștințe care pot fi accesate de către angajați și alte părți interesate pe site-uri de tip intranet de învățare agilă și alte vehicule bazate pe rețeaua de internet.
sursa: trainingindustry.com