fbpx Alex Dinu: Programele de training potrivite cresc engagementul angajatilor | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Alex Dinu: Programele de training potrivite cresc engagementul angajatilor

Learning Network: Cum se vede piata programelor de dezvoltare organizationala in Romania la final de Q3-2016?

Alex Dinu: In crestere fata de anul trecut. Companiile ai crescut bugetele de training si din ce in ce mai multe companii care nu au investit pana acum in training-uri au inceput sa implementeze programe ample de formare. Multe companii au inteles ca dezvoltarea este un proces continuu si ca rezultatele nu apar “peste noapte” prin proiecte “one shot”.

L.N: Care sunt cele mai bune practici in implementarea programelor de training pe care le-ai intalnit anul acesta?

A.D: Cele mai bune practici tin de pasii pe care noi ii respectam in fiecare proiect de training si care cuprind inclusiv (dar nu numai): diangnoza organizationala la nivel de proceduri si procese, evaluarea anagajtilor, testarea comportamentala si psihologica a acestora, implementarea de sesiuni de coaching si mentoring dupa sesiunile de training si oferirea de suport continuu in aplicarea celor deprinse.

L.N: Ai un exemplu de program de succes pe care il poti impartasi?

A. D: Putem sa luam ca exemplu grupul de companii Pet Product (Animax) unde am inceput sa lucram cu toata echipa de middle management (directori de magazine) si am reusit prin programele noastre (care continua) sa crestem rata de engagement a angajatilor si eficienta pentru fiecare unitate in parte. Toate acestea implementand tehnici “de bun simt” de leadership si management.

L.N: Unde (inca) se mai greseste? (Enumera cateva lucruri pe care hr-ul trebuie sa le schimbe).

A. D: Inca se implementeaza training-uri sau programe de team building pentru ca exista buget pentru asta; fara a se stabili obiective clare, fara a lucra asupra comportamentelor oamenilor, fara a se dori sa se schimbe intr-adevar ceva. Cea mai mare greseala o fac responsabilii atunci cand implementeaza un training “doar ca sa fie”, cand se uita si compara diferitele companii doar din punct de vedere financiar, fara sa analizeze in sine beneficiile finale.

L.N: Este piata de training din Romania sufocata de furnizori?

A. D: Este sufocata, din pacate, de asa zisi “traineri” si “coachi” care nu au experienta practica in ceea ce “propovaduiesc” si care incurca ideea de educatie non formala prin implementarea unur conferinte, prin livrarea unor cursuri in care citesc de pe niste prezentari in power point copiate din niste carti. Bineinteles, tariful cu care lucreaza este unul mic, asa ca isi gasesc si ei clientii.

Este loc pe piata pentru companii orientatate catre a aduce rezultate vizibile clientilor lor.

L.N: Ce au nevoie companiile din Romania pentru a creste performanta angajatilor?

A. D: De educatie, de mai mult “bun simt” in actul de conducere si leadership si de mai multa incredere.

 

 

 

 

 

 

Categorie
Echipa Learning Network

Learning Network este terenul de joacă al celor care cred în puterea învățării, sunt curioși să își descopere limitele și își doresc să obțină... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.