Alexandru Dinu: Traininguri Specializate nu a anulat nici un open
Intr-o perioada in care trainingurile open au fost foarte vulnerabile, Alexandru Dinu, Traininguri Specializate Romania, ne impartaseste cum a reusit sa organizeze toate trainingurile pe care si le-a propus.
Learning Network: Cum a debutat 2015?
Alexadru Dinu: 2015 a debutat chiar neasteptat de bine. Foarte diferit fata de anul trecut sau fata de acum doi ani. Inca de la inceputul lunii Ianuarie am primit foarte multe cereri de inscrieri la evenimentele Open sau de implementare a solutiilor noastre pentru zona de corporate. Ceea ce inseamna ca piata se “dezgheata” si ca decidentii din companii vad din ce in ce mai mult avantajele dezvoltarii personalului.
L.N: Care sunt trendurile conturate pentru acest an?
A.D: Managerii din companii realizeaza din ce in ce mai mult ca un simplu training nu rezolva toate problemele sau situatiile cu care se confrunta si tocmai de aceea incep sa fie dispusi sa investeasca in programe complexe de dezvoltare prin training, coaching, mentoring, asistenta si consultanta.
L.N: Care sunt cele mai cautate programe la final de Q1?
A.D: Din punctul nostru de vedere cele mai cautate au fost atat programele dedicate echipelor de vanzari, dar si cele dedicate profesionistilor de HR (recrutare, evaluare etc).In acelasi timp exista cerere si pentru dezvoltarea managerilor.
L.N: Ce se intampla cu programele de tip open? Mai sunt cautate? Sau companiile s-au orientat spre in-house?
A.D: In continuare sunt cautate si programele de tip open. Atat de catre companii mici, care nu au suficienti oameni sau buget pentru a investi intr-un program de dezvoltare corporate, dar si de catre companii mari. Ca sa va faceti o idee, Traininguri Specializate Romania nu a anulat nici un program Open in acest an, iar in primele 3 luni ale acestui an am avut 10 evenimente la care au participat aproximativ 140 de oameni.
L.N: Pe ce program sau programe mizati anul acesta?
A.D: Pe programele dedicate echipelor de vanzari, echipelor de management si pe cele indreptate catre departamentele de resurse umane.
L.N: Ati adus ceva nou pe piata in 2015?
A.D: Am dezvoltat o serie de 5 programe unice in Romania, programe complexe de dezvoltare bazate atat pe sesiuni de training, dar mai ales pe sesiuni de mentoring, coaching si asistenta. Programele sunt dedicate dezvoltarii strategiilor de vanzari, cresterii performatelor echipelor de vanzari dar si dezvoltarii creativitatii si inovatiei in cadrul companiilor, cresterii productivitatii, eficientei si performantelor echipelor de management.
L.N: Care este cea mai mare provocare cu care v-a intampinat 2015?
A.D: Cea mai mare provocare este aceeasi ca si in anii trecuti. Abundenta de cursuri de pe piata din Romania, care nu sunt programe de invatare experentiala, ci prezentari de PowerPoint-uri din carti traduse si neadaptate. Participantii la aceste cursuri pleaca cu o impresie gresita despre ceea ce inseamna un training in adevaratul sens al cuvantului si trebuie sa ii convingi sa nu generalizeze experientele lor.
In acelasi timp, continua provocarea de a convinge managerii din companii ca solutiile la problemele si situatiile cu care se confrunta se gasesc in programe complexe de dezvoltare si ca doar investind in oameni pot evolua.