Cea mai mare provocare in evaluarea angajatilor
Mirela Stere este HR Director la Macromex (liderul in industria de produse alimentare, pe segmentul de produse congelate si refrigerate) din 2004. Iata ce date urmareste in masurarea performantelor angajatilor si ce tip de evaluare (anuala sau punctuala) realizeaza in una dintre cele mai mari companii de FMCG din Romania.
In cadrul companiei, sunt folosite atat evaluarile punctuale, cat si cele anuale. Cea mai mare provocare nu apare in setarea KPI-ilor, ci in masurarea acestora. Sistemele de evaluare sunt adaptate dupa nevoile de business, iar orice implementare de proiect sau initiativa noua este evaluata atat la terminarea unui proiect cat si pe parcursul acestuia.
Evalurea anuala a devenit un lung prilej de ipoteze si pentru a fi eficienta trebuie adaptata in functie de tipul de companie, de maturitatea sa, de domeniul de activitate, de bugetul alocat departamentului de HR. Important este ce faci mai apoi cu aceste informatii, daca sunt folosite cu profesionalism si responsabilitate pot face minuni, iar daca sunt folosite subiectiv si superficial pot demotiva. Evaluarea anuala nu trebuie sa fie doar un task de bifat, un rol cheie in eficienta acestui proces este jucat de managerul direct al celui evaluat.
Afla de la HR Managerul Macromex cum realizeaza evaluarea angajatilor, ce masuri ia in urma acestui proces si ce ar imbunatati in sistemul de evaluare al angajatilor: