Componente in Work-Life Balance
M-am trezit, la un moment dat, ca am un to-do list infernal, ca este nevoie sa cresc portofoliul de clienti, ca mi-as dori sa scriu o carte, ca mi-as dori sa ma vad mai mult cu prietenii, ca mi-as dori sa fiu mai organizata, sa am mai mult timp pentru mine, sa am mai mult timp pentru firma etc.
Pare imposibil, insa, daca reusesti sa gasesti un echilibru, poti realiza toate aceste lucruri (si chiar mai mult)! Asa ca imi doresc sa impartasesc si cu voi cateva lucruri care cred ca ne ajuta sa obtinem acest echilibru pentru ca, pana la urma, totul tine de ce alegeri facem, de ce anume avem nevoie, de ce ne dorim si de ce ne ajuta sa fim fericiti.
Self - Management
Auto-gestionarea poate fi o provocare, mai ales in privinta a ceea ce inseamna a avea un somn odihnitor si suficient, a face exercitii fizice si a avea grija o nutritie sanatoasa. Auto-managementul este recunoașterea faptului ca utilizarea eficienta a timpului in viata noastra este vitala, si ca resursele disponibile sunt finite. Aceasta inseamna a deveni capitanul propriilor noastre nave, deoarece nimeni nu vine la carma vaporului nostru.
Managementul timpului
Management eficient al timpului implica utilizarea optima a zilei si a resurselor. Managementul timpului este îmbunatatit prin stabilirea de obiective adecvate si clare si ce este important si urgent, fața de neimportant sau neurgent. Time management inseamna a sti ceea ce faci cel mai bine si cand, corelat cu utilizarea instrumentele adecvate pentru a indeplini sarcini specifice.
Managementul stresului
Prin natura, societatile au tendinta de a deveni mai complexe in timp. In aceste circumstante stresul asupra individului este inevitabil. Mai multe persoane, distrageri si zgomot necesita ca fiecare dintre noi sa se adapteze la situatii noi, sa depuna efort pentru a pastra un echilibru si o liniste interioara, dar si a lucra sub presiune. Cele mai multe forme de multi-tasking în cele din urma cresc stresul la nivel individual, afectand astfel si nivelul de performanta si ulterior de motivatie. Desi a fost si inca este in multe companii la moda, fiind unul dintre lucrurile de mentionat in cadrul unui interviu (stiti deja- „fac fata la situatii dificile si lucrez sub presiune”), companiile si-au dat seama ca avem nevoie de oameni care sa performeze, care sa dezvolte capacitatea de concentrare si sa-si mentina focusul in timpul rezolvarii unui task.
Managementul schimbarii
In timpurile de azi, schimbarea este practic singura constanta. Adoptarea continua de noi metode si re-adaptarea altora este vitala pentru o cariera de succes si o viata de familie fericita. Gestionarea eficienta a schimbarii presupune a face eforturi pentru a ne asigura ca volumul si rata de schimbare la locul de munca si acasa nu ne coplesesc sau si mai mult nu ne inving. Din fericire in tot mai multe companii se pune accent pe ceea ce numim ”think out of the box”, dezvoltarea capacitatilor de adaptare la schimbare si deschiderea orizontului spre nou, spre altfel spre inedit.
Sa fiti de succes in tot ceea ce conteaza pentru voi!