Comunicarea interna pe timp de criza
Nu se mai vorbeste de criza sau de recesiune. Ne-am obisnuit cu turbulentele in mediul de business ca fiind “de facto”, fie ca vin din zona economica sau din cea politica. Bunele practici privin comunicarea interna sunt chiar mai importante, si sunt o provocare continua chiar si pentru cei mai buni comunicatori.
Astazi va prezentam cateva sfaturi preluate de pe Melcrum, cu ajutorul carora puteti asigura comunicare eficienta si implicarea angajatilor chiar si in cele mai turbulente timpuri.
Priveste spre viitor fara a ignora trecutul. Comunicarea in timp de criza esueaza deseori pentru ca, in dorinta de a face cat mai repede schimbarile organizationale dorite, comunicatorii uita sa pregateasca mental oamenii din organizatie pentru schimbare. Sugestie: Explica-le oamenilor care este scopul din spatele schimbarilor, astfel incat sa realizeze singuri ca este necesar sa isi investeasca energia sa te ajute sa ajungi acolo.
Fii transparent. Nu fii doar pozitiv – fii sincer cu oamenii cu care lucrezi. Cu treizeci de ani in urma era usor sa dai vina pe criza atunci cand nu functiona ceva. Cu explozia de informatii pe internet, este dificil sa iti tii oamenii “in intuneric”. In loc sa creezi strategii complexe de comunicare interna, concetreaza-ti resursele pentru a-i sprijini pe oameni in perioada de schimbare.
Identifica oamenii cheie din interior. Sigur in firma ai oameni care sunt veritabili sustinatori ai brandului tau. In loc sa te concentrezi cu comunicarea in exterior si sa te implici intr-o lupta care din start este pierduta, gaseste in interiorul companiei oameni care pot sustite schimbarea.
Asigura-te ca ai un leadership puternit. CEO-ul companiei nu poate sta departe in perioada de criza. Este nevoie atat in exterior si in interior sa fie prezent in momentele cheie de comunicare pentru a le da oamenilor directia si a le arata calea pe care vor iesi din criza. Recomandarea Melcrum este de a antrena liderii din organizatii pentru comunicarea in timp de criza, atat in fata grupurilor cat si a media, aratand atat exemple pozitive, cat si negative.