Consolidarea unei echipe
Te afli într-o echipă și vrei să faci lucruri uimitoare, cum ar fi să obții recunoașterea muncii tale și să fii apreciat precum cel mai bun în domeniul tău, așa că să dai greș nu este o opțiune pentru tine.
Relațiile tale cu ceilalți membri ai echipei sunt cele mai importante pentru îndeplinirea sarcinilor și depășirea obiectivelor companiei.
Totul începe în timpul angajării: Caută candidați cu energie. În timp ce există mii de calități de căutat, nu uita că energia poate înlocui uneori angajații cu mai multă experiență. Dacă sunt dornici să învețe, orice tânăr angajat poate fi instruit.
Așadar, după ce ai format echipa de bază, iată câteva strategii care te pot ajuta să o consolidezi:
1. Ai încredere în tine și în colegii tăi și fiți cât mai mult alături unul de celălalt atunci când apar probleme sau greșeli.
2. Fii prezent și sigur pe ceea ce faci. Dă dovadă de responsabilitate, acest lucru creează încredere.
3. Recunoaște și respectă eforturile și ideile celorlalți. În acest sens, este important să oferi recunoaștere acolo unde este nevoie, cui are nevoie. Dacă cineva din echipa ta a scris o propunere uimitoare, dar colegul tău i-a adus îmbunătățiri sau a remediat erorile care ți-ar fi pus la îndoială profesionalismul, împarte meritul acelei sarcini reușite cu el.
4. Fii deschis să oferi și să accepți critici constructive. Nu la comentarii negative, răutăcioase, ci la feedback care îmbogățește procesul și te ajută să îmbunătățești ceea ce vei face pe viitor.
5. Împărtășește obiectivele proiectului cu echipa și lucrați împreună la îndeplinirea lor. Dacă termini ce ai de făcut și îți rămâne timp, oferă-i unui coleg ajutorul tău cu o sarcină de lucru diferită.
6. Fii stăpân pe ceea ce trebuie făcut și alcătuiește un plan cu ce trebuie să facă colegii tăi. Aceasta înseamnă că e important ca toată lumea să știe ce are de făcut, astfel, echipa își setează așteptări clare și poate lucra la a le rezolva în mod independent, în timp ce alți colegi colaborează acolo unde sarcinile se suprapun.
7. Comunică! Nu presupune niciodată că un coleg sau client va înțelege ce intenționezi să faci sau se va informa singur de munca pe care ai făcut-o.
8. Cunoaște abilitățile și talentele colegilor din echipă și folosește-le pentru a dezvolta proiectul într-un mod cât mai frumos și plăcut. Dacă ai un coleg care face o treabă minunată în a reprezenta vizual un obiectiv sau o sarcină, încurajează-l să contribuie. În acest fel, ajută departamentul de grafică, le mai ia din volumul de lucru. Și de ce nu, ajutând, întreaga echipă va fi apreciată pentru eficiența sa.
9. Susțineți-vă și respectați-vă unii pe alții, nu vă subminați niciodată cu gelozie, prejudecăți sau bârfe.
Nu uita, elementele de bază ale consolidării echipei tale sunt educația continuă și puterea exemplului, constanța. Dacă menții educația și ești responsabil, veți continua cu toții să vă dezvoltați în direcția potrivită atât pentru voi, cât și pentru companie.
Referință: www.blog.teamwork.com