Construirea brandului personal în mediul online
In acelasi mod in care o afacere isi dezvolta si isi cultiva un brand in mediu online, o persoana (student, angajat, antreprenor, executiv sau consultant) ar trebui sa isi stabileasca o stategie clara si coerenta de “Branding Personal” adaptata ambitiilor personale. Crearea propriului brand, stabilirea si gestiunea vizibilitatii online sau protejarea identitatii digitale ar trebui sa preocupe pe oricine, fie ca este in cautarea unui loc de munca sau doreste sa-si sporeasca increderea in serviciile pe care le ofera.
Personal Branding - O metoda de auto-promovare
Branding-ul personal este un ansamblu de tehnici de comunicare, imprumutate din branding-ul de companie, pe care persoanele le pot aplica la nivel personal. Aceste tehnici folosesc retelele sociale (Facebook, LinkedIn), bloguri si site-uri de microblogging precum Twitter pentru a consolida un brand personal. Provocarea in aceste cazuri este de a face o prezentare coerenta a istoriei muncii si experientei profesionale ale unei persoane potential necunoscute, in scopul de a lasa urme digitale pertinente pe web.
Avand in vedere ca peste 95% din utilizatorii de internet din Romania folosesc motorul de cautare Google pentru informare, atunci este de la sine inteles cat este de importanta vizibilitatea pe acest motor de cautare. O prezenta pe Google nu este insa suficienta, fiind nevoie pe cat posibil de o pozitie cat mai ridicata in primele rezultate ale cautarii pe numele personal, iar ulterior alte rezultate pozitive in primele 10 pozitii Google.
De ce se dezvoltam brand-ul personal?
"Today, in the age of the individual, you have to be your own brand" spunea Tom Peters. Brand-ul personal este acel gand care vine in minte ori de cate ori alte persoane vorbesc despre noi. Branding-ul personal este cel mai puternic instrument care permite dezvoltarea unei cariere pe termen lung, indiferent de domeniul de activitate.
Branding-ul personal ajuta la dezvoltarea identitatii in mediul online si la atragerea atentiei catre cele mai relevante aspecte profesionale ale unei persoane, in acelasi mod in care brandul unei companii incearca sa se diferentieze si sa iasa in evidenta fata de competitie. Acesta trebuie sa fie unic in termeni de valoare adaugata, pentru a iesi in evidenta si a trezi interesul, creandu-se astfel o reptuatie online solida.
Acesta poate fi asul din maneca, indiferent de situatie, fie ca vorbim de cautarea unui loc de munca sau promovare unui serviciu.
Cum se poate dezvolta un brand personal?
Construirea unui brand personal implica in primul rand o perioada de auto-reflectie. Trebuie definite valorile, punctele forte, obiectivele si abilitatile personale.
Odata stabilite toate acestea brand-ul personal trebuie sa fie promovat astfel incat sa iasa in evidenta pe internet. Spre deosebire de companii, persoanele nu au in mod necesar de un buget pentru a-si face publicitate. Trebuie profitat la maximum de toate formele de comunicare disponibile pe internet: motoarele de cautare, site-uri web, bloguri sau retele sociale. Este nevoie de un management al reputatiei online.
Branding personal este o modalitate inovatoare de a reusi in viata, profitand de tot ce internetul are de oferit in acest moment.