Crearea planului de L&D al angajaților- 5 pași esențiali
Învățarea pe tot parcursul viețîi noastre și în viața profesională în special reprezintă (sau ar trebui să reprezinte!) o normalitate. Una ale cărei beneficii sunt din ce în ce mai evidente. Iar dacă avantajele învățării și dezvoltării la locul de muncă sunt clare și indubitabile, rămâne, totuși, o mare întrebare:
Cum facem să creăm acel plan eficient și eficace de L&D pentru membrii organizației?
Acesta este punctul crucial și sunt câteva aspecte pe care avem nevoie să le luăm în considerare, în special pentru că planul de L&D este cel care poate produce efecte extraordinar de bune...sau de proaste la toate nivelurile organizației.
Iată principalele aspecte de care (ar trebui) să ținem cont atunci când creăm un plan de L&D în organizațiile noastre:
1. Același program nu corespunde și îi avantajează pe toți
E una dintre cele mai grave greșeli care se pot face. Există tendința de a crede și de a impune exact același program tuturor. Acest lucru este cât se poate de demotivant și poate duce la un nivel grav de lipsă de implicare. Evident, există obiectivele obligatorii de training, însă, de asemenea, ai nevoie să le consideri și pe cele specifice, individuale.
2. Identifică nevoile angajaților
Este absolut vital să intervii în punctele în care angajații au adevărată nevoie de training. Cineva din departamentul de vânzări va avea nevoie de instrumente diferite pentru setul lui de abilități decât altcineva din departamentul de IT, de exemplu. Însă, fără o identificare precisă a nevoilor specifice, cum ar putea, oare, să fie eficienți oamenii și să își îmbunătățească la modul palpabil activitatea după aplicarea planului de L&D?
3. Fii flexibil, dar impune limite
Este important să oferi și să asiguri flexibilitate în abordarea activității tale de L&D. În primul rând, trebuie să iei în calcul momentul când angajații pot participa la training. În plus, o altă întrebare la care trebuie să răspunzi este cea privitoare la locul de desfășurare a trainingului. Ai nevoie să fixezi limite de timp în care obiectivele de training să fie atinse și trebuie să convii asupra acestui aspect împreună cu angajații.
4. Sunt obiectivele planului tău de L&D prea mari sau prea vagi?
Una dintre problemele cu care evaluatorii se confruntă este aceea că un obiectiv de training este atât de mare încât se simte nerealibazil, fapt ce poate fi extrem de demotivant. La fel este și în cazul obiectivelor prea vagi, de genul "să învețe cum să fie mai productivi". Evaluatorii înșiși au nevoie de training pentru crearea listei de obiective realizabile, de obiective inteligente pentru fiecare angajat care pot fi atinse în perioade date de timp.
5. Urmărește progresul
Rapoartele de urmărire a trainingului angajaților reprezintă un aspect cheie pentru pogramul de L&D. Ele ar trebui să înceapă din momentul în care programul a fost agreat, să urmărească apoi progresul de-a lungul lui și să se finalizeze cu verificarea atingerii obectivelor și oferirea de feedback.
sursa: efrontlearning.com