fbpx Cum face PR un om de HR? | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Cum face PR un om de HR?

Atunci cand am trecut temporar din tabara de PR in cea a jurnalistilor, mi s-au intimplat multe lucruri pe care nu le credeam posibile:

  • putine persoane raspund la invitatia la interviu
  • majoritatea se teme de rastalmaciri si de scandal 
  • uneori managerii de HR deleaga total neinspirat raspunsul la un interviu continand opinii profesionale unui junior sau departamentului de PR
  • alteori cer permisiunea directorului general sau sefului de la PR pentru a da un interviu strict de HR 
  • raspunsurile pot contine platitudini si propaganda, limbaj de lemn si multe raspunsuri “corecte
  • apar chiar si cazuri hilare de raspunsuri precum “informatia nu poate fi livrata gratuit

Cu toate greselile unora, am obtinut si opinii valoroase si am descoperit ca managerii RU pot fi la fel de buni oameni de PR pe cat sunt de buni comunicatori sau psihologi. 

Ca manager de resurse umane, ai dori probabil sa ai control asupra modului in care oamenii percep organizatia ta, posturile si conditiile de lucru si sa ai mai multi candidati decat concurenta? Atunci ai nevoie de PR.

Departamentul de PR din organizatia ta se bazeaza pe tine pentru a furniza informatii pe care sa le prelucreze si sa le comunice: persoane nou sosite in organizatie, practici si statistici ale industriei si/sau organizatiei, realizari si povesti de succes ale angajatilor, initiative, programe si rezultate in domeniul HR. Este rolul oricarui manager de a fi purtator de imagine a organizatiei, reprezentantul ei in comunicarea cu partenerii organizationali. Daca managerul reuseste sa stapaneasca arta si practica comunicarii ideilor sale in interiorul si exteriorul organizatiei, atunci efectele favorabile se vor rasfrange si asupra organizatiei si asupra carierei managerului. 

Concret, iata ce trebuie sa faci in domeniul PR-ului:

  1. Sa intelegi cit de important este PR-ul si rolul tau ca manager de HR in comunicarea cu publicul, sa ceri si sa accepti sprijinul departamentului specializat. 
  2. Sa identifici obiectivele si mesajele pentru comunicare consistent cu politica generala a organizatiei, din timp, pentru ca nimic sa nu te ia pe nepregatite.      
  3. Sa urmaresti si sa stabilesti legaturi cu toate sau macar cu principalele mass media care deservesc publicul/publicurile de care esti interesat. Doar urmarindu-le reusesti sa ai un limbaj comun.
  4. Sa valorifici fiecare flyer si fiecare anunt de job introducand mesajele pe care le ai de transmis si o fraza cheie despre organizatie, corect formulata, pentru cresterea notorietatii ei.  
  5. Sa valorifici fiecare noutate a organizatiei din domeniul HR prezentand-o publicului pe larg
  6. Comporta-te ca o sursa credibila de informatie: spune doar ce stii, nu ce crezi ca e adevarat si nu inventa informatii!
  7. Sa raspunzi la fiecare cerere de interviu, oricat de marunt pare sa fie intervievatorul sau publicatia pentru care lucreaza (Mai ales pe Internet nu stii niciodata cit de multe persoane relevante vor citi articolul de-a lungul intregii durate de publicare). La interviuri, jurnalistul are nevoie de un specialist care sa raspunda repede, sa spuna lucruri noi, sa se refere la fapte, cifre si alte aspecte concrete bine cunoscute de cel intervievat, sa nu introduca elemente inutile: propaganda, superlative, emotii, etc., sa formuleze frazele pe intelesul tuturor, concis si fara ambiguitati. Cred ca interviul si articolul de specialitate sunt testele cele mai clare care iti arata adevaratii specialisti, calitatea ideilor si judecatii lor. 
  8. Sa participi la targuri, conferinte si mese rotunde ale domeniului cit mai des.
  9. Valorifica noile tehnologii: website-ul, e-mailul, forumurile, blogurile etc. 
  10. Invita presa daca organizezi evenimente speciale (“open house”, inaugurari, traininguri diferite de cele obisnuite)

Cu fiecare ocazie invata cit de mult poti de la responsabilul de PR al organizatiei, intreaba-l, cere-i sfatul, citeste cartile pe care ti le recomanda.

Categorie

Marketing Coordinator - Renault Serus

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.