Cum folosești LinkedIn-ul pentru a găsi un loc de muncă?
Când începeți să căutați un loc de muncă, instinctul vostru vă poate îndruma în primul rând să apelați la cunoștințe, mai apoi să aplicați pe anumite platforme specifice de care aflați la o simplă căutare pe Google. Dacă faceți acest lucru suficient de mult, veți obține, fără îndoială, câteva răspunsuri. Este cunoscut faptul că este mai mult un joc de numere, cu cât aplici mai mult, cu atât mai bine. Dar acesta nu este neapărat cel mai eficient mod de a deține un loc de muncă. Poate fi un proces foarte lung și descurajant. Din fericire, totuși, LinkedIn este o platformă care vă ușurează găsirea locurilor de muncă adecvate și oferă o multitudine de oportunități pentru angajatori să vă observe.
Vindeți-vă cu profilul vostru de LinkedIn
Dacă doriți să impresionați un potențial angajator pe LinkedIn, atunci trebuie să vă asigurați că profilul vostru este complet, corect, actualizat și să vă arătați cele mai vândute abilități și realizări. LinkedIn vă permite să cunoașteți puterea profilului vostru pe baza a cât de complet este. Potrivit LinkedIn, dacă atingeți calitatea de rezistență a profilului All-Star, atunci v-ați crescut șansele cu 18 ori mai mult ca recrutorii și ceilalți membri să vă găsească profilul.
Oportunități de muncă
Există atât de multe modalități de a găsi locuri de muncă pe LinkedIn. În primul rând, există un meniu principal din care puteți selecta ce fel de loc de muncă vă căutați. LinkedIn vă face ușor să găsiți cele mai bune locuri de muncă disponibile. Acesta adaptează reclame de la locuri de muncă în funcție de profilul vostru, acesta fiind un alt motiv pentru care este atât de crucial să vă îmbunătățiți profilul.
Pagina de start LinkedIn este dedicată actualizărilor. Cu toate acestea, feed-ul LinkedIn nu este doar un loc pentru companii și membri pentru a împărtăși actualizări și articole de afaceri. De asemenea, puteți găsi recrutori, angajați sau oameni ce lucrează în resurse umane care postează despre deschiderea de locuri de muncă. Puteți căuta oportunități de angajare în feed folosind hashtag-uri precum #jobs, #angajare sau orice alt cuvânt cheie ar putea fi relevant.
Apoi, aveți Grupuri LinkedIn, la care vă puteți alătura, fără a depăși limita de 100 de grupuri. Există grupuri bazate pe absolvenți ai unor universități, locație, abilități, funcție de muncă, industrie, hobby-uri etc. Fiecare grup LinkedIn are o secțiune „Locuri de muncă” unde puteți găsi un loc de muncă postat special în acel grup.
Dacă știți pentru ce companii vă interesează să lucrați, consultați paginile lor pe LinkedIn, deoarece acestea vor enumera de obicei ofertele de locuri de muncă. Când veți vedea jobul perfect pentru voi instinctul vostru vă va spune să aplicați imediat. Dar o aplicație rapidă poate să nu fie cea mai bună strategie pentru a fi angajat. Dacă doriți să vă asigurați că CV-ul vostru este citit, atunci veți dori să utilizați LinkedIn pentru oportunitățile sale de rețea.
Networking-ul pe LinkedIn
Pe LinkedIn, puteți vedea cine a postat un loc de muncă și cine cunoașteți, cum ar fi absolvenții de studii superioare, care lucrează la companie. Aceste persoane ar trebui să devină partenerii vostri de rețea. Le puteți trimite oamenii pe care îi cunoașteți, un mesaj despre interesul vostru pentru un anumit rol. Multe companii au un program de bonus de recomandare a angajaților, iar contactul vostru va fi recompensat pentru trimiterea cererii către managerul de angajare care încearcă să completeze funcția. Este o situație câștig-câștig. Acest lucru va reduce la minimum probabilitatea ca CV-ul vostru să fie ignorat.
De asemenea, puteți face o actualizare la contul Premium de LinkedIn pentru a putea utiliza InMail, care vă permite să trimiteți mesaje unui alt membru la care nu sunteți conectat. În acest fel, puteți contacta direct managerul de angajare, punându-vă într-o poziție și mai bună atunci când este luată în considerare cererea voastră.
Rețeaua pe care o aveți în online poate deveni foarte valoroasă. Trimiterea unui mesaj simplu pe LinkedIn vă poate oferi un loc de muncă mult mai rapid decât trimiterea a 100 de CV-uri. Iar dacă doriți să vă asigurați că mesajul vostru este bine primit și apreciat, trebuie să vă arătați că ați făcut cercetări aprofundate asupra companiei. Angajatorii observă candidații care se simt încrezători sunt pregătiți pentru jobul listat.
Atunci când creați mesajul, nu doriți să spuneți ceva generic, plictisitor sau prea profesional. Vreți să ieșiți în evidență, iar asta înseamnă adesea personalizarea mesajului vostru puțin. Să fiți sinceri, deștepți, prietenoși sau măgulitori vă poate duce la rezultatul dorit într-un timp mult mai lung. Puteți face acest lucru cu un compliment sau două despre un eveniment al companiei care v-a stârnit interesul. Asigurați-vă că menționați nume, lăudând poate pe cineva de la compania care a vorbit la eveniment.
Mențineți scurt mesajul.
Dacă cineva vede un text foarte lung de la un străin pe LinkedIn, ar putea sfârși prin a-l ignora complet. Mesajul vostru nu trebuie să aibă mai mult de 500 de caractere. O altă componentă cheie a unui mesaj LinkedIn eficient este includerea unui apel la acțiune. Dacă nu spuneți că v-ar plăcea să discutați cândva despre oportunitatea de angajare, atunci nu puteți doar să vă așteptați ca persoana care să ofere această sugestie. Dacă doriți să primiți răspunsul pe care îl urmați, fiți întotdeauna absolut clar în ceea ce cereți.
Referință: https://www.businessballs.com