fbpx Cum gestionezi haosul ca tanar antreprenor | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Cum gestionezi haosul ca tanar antreprenor

Astăzi m-am întâlnit cu un tânăr amic, proaspăt transformat în tânăr antreprenor. Mi-a spus cu o voce mică și cu ochii-n pământ că s-a încurcat. Nu prea mai știe pe unde este cu dezvoltarea afacerii, îi vine greu să stabilească pașii următori logici și nu a știut să răspundă la întrebarea simplă și crucială ”cu ce te deosebești tu de competitorii tăi?” când i-a fost pusă de omul lui de marketing.

Părea ușor uimit că ideea lui genială nu este suficientă ca businessul de succes să se materializeze peste noapte și nici nu-l obligă să-și petreacă câteva ore din zi numărând banii rezultați. Era obosit și stresat mai mult de incertitudine decât de frică sau de îndoială. Pasiunea era intactă dar încrederea în reușită era ciufulită grav. Pentru că nu mai putea să continue pe calea devălmășiei m-a rugat să-i dau două trei idei despre cum ar putea ieși la liman. I-am zis:

Fă-ți un plan clar, nu lăsa lucrurile în voia sorții pentru că nu vei putea gestiona haosul cu resursele limitate ale unui stat-up. Decide cine ești ca și companie, ce valoare aduci clienților tăi, și ce este important și urgent de făcut astfel încât să pornești căruța.

Gestionează-ți eficient timpul pentru că nici nu se întoarce și nici nu ai resursele unei multinaționale leneșe dar pline de bani și de oameni, care la nevoie pot să și facă câte ceva dacă le-a ajuns cuțitul la os și simt că-și pierd statul sau beneficiile. Fiecare zi consumată ineficient este o piatră de moară pentru bugetul afacerii încă nenăscute, costă bani pe care nu îi ai și te face să te îndoiești că o să mai reușești vreodată.

Construiește în direcțiile pe care ești tare și caută soluții să-ți acoperi zonele vulnerabile. Nu trebuie nici să faci totul cu mâna ta și nici să deții controlul absolut asupra fiecare pas. Folosește creativ toate resursele umane și materiale pe care le ai la îndemână sau le poți atrage. Nu-ți arunca banii pe fereastră dar nici nu exagera cu cerșitul.

Desenează-ți și documentează-ți procesele critice pentru succesul afacerii astfel încât să înțelegi cum o să faci lucrurile să funcționeze și, pe măsura ce treaba se rostogolește, ce merită schimbat ca să-ți atingi țintele stabilite mai repede, mai ieftin, mai eficace atât pentru clienți cât și pentru tine.

Planifică-ți bugetul și asigură-te că ai resursele necesare ca să nu fii luat prin surprindere de turnura evenimentelor și să nu te apuce amocul întrebându-te câți bani mai ai de scos din buzunar până începi să încasezi sau dacă investițiile de până acum s-au dus deja pe apa Sâmbetei.

Confruntă-ți și depășește-ți temerile și îngrijorările pentru că dacă le ignori și te prefaci că plouă nu se vor rezolva de la sine. Identifică ce te ține în loc și găsește soluții să treci peste obstacole până să-ți torpileze business-ul încă din faza lui incipientă.

A fost o discuție scurtă în timpul căreia tânărul meu amic a luat notițe conștiincios și, din când în când, și-a dat palme în frunte. A plecat mult mai motivat decât a venit și decis să rezolve planificarea inițiativelor cheie, bugetele, alocarea sarcinilor obligatorii, identitatea și procesele noii lui firme. Îi țin pumnii să reușească, să pornească afacerea și să nu prididească numărând-și banii!

Tu ce altceva i-ai mai fi recomandat?

Articol preluat de pe HTDI

Categorie

Călin Cavaleru este un consultant care livrează soluții practice, simple și durabile organizațiilor cu care lucrează prin... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.