fbpx Cum învață Millennials? | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Cum învață Millennials?


Cu fiecare generatie care apare, lumea se schimba. Efectul pe care Millennials il au asupra societatii este unul extrem de mare, aducand diferente semnificative fata de orice alta generatie dinaintea lor. Iar daca diferentele si schimbarile sunt atat de mari, este de la sine inteles ca, printre primele aspecte ale societatii care trebuie sa faca fata si sa se adapteze acestor schimbari, este domeniul lucrativ. 
Potrivit Gallup, 21% dintre Millennials si-au schimbat locul de munca in mai putin de un an. Un procent de 3 ori mai mare decat cel care priveste restul de persoane apartinand altor generatii. Iar impactul financiar al acestui fapt, numai in SUA, este de 30,5 miliarde anual. Este clar ca organizatiile inca nu s-au adaptat nevoilor si caracteristicilor noilor membri ai fortei lor de munca, asa cum sunt la fel de clare si importanta retentiei fortei de munca si evitarea pierderilor financiare din cauza neadaptarii conditiilor la aceasta noua forta de munca. 
Iar cum Millennials sunt caracterizati de raportarea cu totul si cu totul speciala pe care o au la adresa informatiei si invatarii, este evidenta necesitatea regandirii si repozitionarii strategiilor de invatare, motiv pentru care va prezint azi cateva strategii demne de luat in calcul atunci cand intentionati sa creati un mediu de invatare propice, adaptat acelor angajati din generatia Millennial pe care ii aveti in companie.

1. Invatarea personalizata
Se stie, desi prea putin se aplica. Un anumit fel, o anume metoda sau masura nu acopera totul. Fiecare angajat are nevoi si stiluri proprii de invatare. Cheia pentru crearea unei cai strategice de invatare personala este aceea de a dezvolta un plan care sa mixeze continutul cu nevoile si dorintele fiecaruia. 

2. Microinvatarea
Aceasta permite o mai mare concentrare pe informatie si ofera posibilitatea de a o dobandi pe aceea de care ai nevoie cu adevarat, atingandu-ti astfel mult mai repede obiectivele fixate. In plus, ea tinteste mai bine nevoile specifice de invatare si ajuta la satisfacerea lor. Microinvatarea functioneaza cel mai bine cu acel tip de continut care poate fi defalcat usor in bucati mai mici si va poate ajuta sa creati o experienta de invatare personalizata, abilitandu-i pe cei care invata sa controleze ce si cand invata.

3. Feedback
Millennials au fost crescuti cu accent pe structura, pe masuratori, pe coaching si feedback. De aceea, este de mirare ca tanjesc dupa training la locurile lor de munca? Un studiu al SuccessFactors arata ca acestia doresc cu 50% mai mult feedback decat orice alti angajati din alte generatii. Astfel. programele de training care ofera feedback constant si frecvent ii abiliteaza sa actioneze instantaneu in sens corectiv, in timp ce evita instalarea informatiei gresite.

4. Gamification
Adugarea de elemente de gamificare in invatare conduce la cresterea gradului de implicare a celui care invata si, de asemenea, la cresterea starii sale de bine in raport cu procesul de invatare. Gamificarea ofera numeroase oportunitati de recompensare pe masura ce se fac progrese in invatare, fapt care reprezinta calea cea mai buna de a oferi feedback-ul instantaneu pe care Millennials il doresc atat de mult. In plus, pentru ca gamificarea sa fie cu adevarat eficienta, nu uitati ca aceasta trebuie sa fie cat mai relevanta comportamentului sau sarcinii care se preda.

5. Training cu un scop precis
Relevanta este extrem de importanta pentru Millennials. Ei cauta abilitatea de a aplica cunoasterea imediat. Trainingul functioneaza cel mai bine atunci cand cel care invata poate sa ii vada imediat aplicabilitatea. 
Si in timp ce teoria si ideile au rolul si locul lor, trainingul corporatist poate sa nu le aiba, de aceea, asigurati-va sa corelati aplicatiile din viata reala de zi cu zi cu experienta de invatare.

6. Provocari
Millennials nu cauta o certificare rapida a realizarilor. Pentru ei, trainingul reprezinta o oportunitate sa incerce ceva nou, sa se autotesteze si sa se dezvolte. De aceea, oferirea unor provocari din viata reala intr-un mediu sigur de training le ofera ocazia acestora de a-si rezolva problemele si de a-si atinge rapid noi abilitati.

7. Colaborare
Millennials adora sa colaboreze si sa imparta idei. Un studiu realizat anul trecut de catre ttcInnovations a indicat ca acestia au identificat drept surse si resurse principale de invatare pe "ceilalti oameni". Millennials tanjesc dupa interactiunea umana, dupa feedback imediat si le place sa colaboreze si sa schimbe idei cu ceilalti participanti la training, cu coach-ii, mentorii sau managerii lor. Asa ca, desi este o cale extraordinara de a furniza oportunitati online de introducere a conceptelor, este absolut necesar sa insotiti aceasta invatare de tip online cu discutii de tip colaborativ. 

8. Stilurile de invatare
Luati cat se poate de in serios intentia de a introduce in urmatorul proiect de invatare oferirea mai multor stiluri de invatare. Puneti la dispozitie optiuni de text pentru cei care invata mai bine vizual, audio sau kinestezic. Poate ca va dura un pic mai mult sa va construiti proiectul, insa, asa, veti indeplini o gama cat mai larga de nevoi de invatare, iar timpul de dobandire de noi abilitati din partea cursantilor va fi in mod drastic diminuat. 

Ideea de realiniere a strategiilor de invatare pe motiv de schimbare a nevoilor angajatilor nu este nicidecum o noutate absoluta. As spune ca este mai degraba un pas cat se poate de logic si de bun-simt fata de destinatarul actului invatarii. Insa, pe cat de logica sau de naturala ar fi ea, pe atat de "incomode" pot fi conditiile de a o crea si pune in practica. 
Cu toate acestea, ce alegeti intre formarea si dezvoltarea reale cu toate avantajele care decurg din acestea ale fortei de munca si unele formale care, mai devreme sau mai tarziu, vor avea acelasi rezultat, esecul?
Millennials nu pleaca nicaieri si devin, pe zi ce trece, forta de munca de baza in orice companie.

Categorie

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de business si politici sociale, marketing online și PR. Learning... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.