Cum ne putem promova mai bine pe LinkedIn?
Spre deosebire de alte sfere virtuale de tip social media cum ar fi – primul, probabil, care ne vine in minte – Facebook, LinkedIn a fost conceput ca un proiect imbracat cu o imagine mai sobra, impunandu-se in mentalul constumatorilor de servicii online ca fiind o retea sociala destinata scopurilor profesionale.
Cunoscatorii, utilizatorii, stiu ca LinkedIn ofera un spatiu in care oameni din orice industrie si organizatie isi pot face publica imaginea, isi pot prezenta proiectele, serviciile, produsele, pot face networking cu profesionisti din toate colturile lumii.
Tocmai pentru ca aceasta retea are ca scop bine precizat si ca focus aria dezvoltarii si promovarii carierei, este de dorit – aici poate mai mult decat in alte locuri virtuale online – sa fim atenti la ce imagine ne intretinem, la ce mesaje transmitem.
Iata o lista cu lucruri pe care este bine sau nu sa le facem daca alegem sa fim prezenti cu folos pe LinkedIn:
- Nu este potrivit sa facem confuzii intre pagina de business a cuiva si pagina sa individuala de profil; pentru fiecare dintre acestea doua este de dorit ca comunicarea sa se petreaca in moduri specifice. Spre exmeplu daca pagina de profil individuala este mai accesibila pentru mesaje cu un caracter mai personal, sau scrise intr-un stil mai familiar, cea a companiei nu. Aceasta din urma este o poarta spre client, spre alte organizatii, iar nivelul discutiei trebuie sa tina seama de faptul ca focusul este pe companie.
- Absenta fotografiei pe pagina de LinkedIn nu da bine. E un lucru care poate crea frustrari: daca dorim sa angajam pe cineva, sa colaboram cu o persoana, este mai confortabil si mai lesne sa ne formam si o imagine despre ea inainte de a o intalni (mai ales daca exista aceasta posibilitate si ea nu este exploatata). Daca insa punem o poza cu noi, este de dorit ca ea sa ne reprezinte intr-o postura decenta, care sa nu aiba un caracter prea familiar. Imaginea trebuie sa fie in armonie cu mesajul profesional pe care dorim sa il transmitem.
- Necompletarea profilului, cu deosebire lasarea pe dinafara a informatiilor de CV relevante, este ca si cum am fi pe LinkedIn degeaba. Transmitem mesaje confuze lasand parti din biografia noastra profesionala pe dinafara, privandu-i pe cei care ar vrea sa ne cunoasca mai bine si, poate, sa colaboreze cu noi, de informatii importante.
- In plus, daca nu ne improspatam informatiile riscam, iarasi, sa facem act de prezenta inutil pe LinkedIn. Folosul acestui site este tocmai acela ca ne ofera posibilitatea sa avem vizibilitate din punct de vedere profesional si, implicit, sa putem fi parte din diferite proiecte datorita networkingului.
- Mesajul transmis este de dorit sa fie unul personalizat. Este bine ca el sa sublinieze acel ‘ceva' care ne diferentiaza ca posibili angajati, angajatori, parteneri pentru diferite proiecte. Cei care ne vizualizeaza pagina trebuie sa inteleaga ce avem special, reprezentativ, de oferit. Altminteri, daca nu facem acest lucru, riscam sa ne pierdem imaginea intr-o masa nediferentiata de pagini virtuale.
- Continuturile pe care le postam trebuie sa fie corecte, explicite, usor de inteles si in armonie cu imaginea si mesajul pe care dorim sa il promovam.
- LinkedIn-ul ofera si el posiblitatea dialogului online. Este bine sa ne folosim de acest avantaj, mai ales cand este vorba de contactele deja avute. Altminteri riscam sa parem ca suntem distanti, in afara spatiului de joc social, ca ne rezumam sa transmitem doar, pasiv, niste informatii despre noi.
- Pe LinkedIn mai mult decat, spre exemplu, pe Facebook, este bine sa fim atenti pe cine alegem sa faca parte dintre contactele noastre. Acestea reprezinta, indirect, imaginea pe care o promovam despre noi, intentiile noastre de colaborare, valorile si proiectele noastre. Tot aici intra si faptul ca nu e tocmai bine sa exageram cu cererile de 'prietenie' profesionala; poate da celorlalti sentimentul ca sunt haituiti si, in plus, putem parea ca suntem disperati dupa networking.
- Nu este bine sa ne laudam prea mult cu trofeele noastre profesionale online. Ceea ce facem – si apare descris obiectiv pe LinkedIn – ar trebui sa graiasca de la sine. Pe de alta parte insa recomandarile (feedbackul) unor profesinisti de incredere sunt binevenite.
- Nici promovarea excesiva, agasanta, nu este de dorit. Ea poate da sentimentul, din nou, de agresiune fata de ceilalati actori online sau de urgenta relativ la situatia imaginii noastre.
- Daca ne pozitionam in postura de angajatori este de dorit sa folosim pagina de LinkedIn ca spatiu de postare a pozitiilor deschise in organizatia pe care o avem. E o buna ocazie sa cunoastem oameni valorosi profesional care pot deveni parte din echipa noastra.
- In sfarsit LinkedIn-ul ofera si posibilitatea de a posta imagini. Este bine sa ne folosim de acest lucru pentru ca el atrage dupa sine mai multe accesari decat un mesaj simplu, doar scris.
Succes la descoperire, promovare si conectare, asadar!
(Traducere si adaptare de Irina-Gabriela Buda dupa http://www.business2community.com/linkedin/25-things-that-make-you-look-dumb-on-linkedin-0559620)