fbpx Cum pot eu, ca HR Manager, să influențez performanța companiei? | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Cum pot eu, ca HR Manager, să influențez performanța companiei?

Nu vei juca baschet, tenis, fotbal sau orice alt sport fără să înveți întâi regulile respective. De ce în business ar fi diferit?

 

Poate dezvoltarea Inteligenței Financiare să ducă la creșterea performanței în rândul companiilor?

 

Știind de la bun început regulile - cum se calculează profitul, care este diferența dintre CAPEX și OPEX, ce este cash flow-ul și de ce este el diferit de profit, ce sunt asset-urile unei companii sau ce înseamnă un equity negativ - mai mult ca sigur alta ar fi performanța angaților, managerilor sau a tinerilor antreprenori. Acest lucru duce inevitabil la o mai bună înțelegere a mecanismelor financiare ale unei companii și a modului în care fiecare dintre noi poate contribui la creșterea performanței firmei în care lucrăm.

Dobândind "Inteligența Financiară" vei putea să îți evaluezi mai bine atât performanța ta, a departamentului tău, cât și a companiei în care lucrezi.

Este important acest lucru deoarece sunt convins că fiecare dintre noi dorește să lucreze într-o companie sănătoasă, de încredere, profitabilă și transperentă din punct de vedere financiar. O companie sănătoasă îți garantează un loc de muncă mai bun, oferă mai multe posibilități de dezvoltare și avansare, îți poate oferi chiar un sens. Se spune că "ochii sunt fereastră sufletului". Aș îndrăzni să spun că la fel, instrumentele și indicatorii financiari sunt ferestrele către "sufletul" unei companii. Important este să știm să privim și să înțelegem din punct de vedere financiar ce se află în interiorul unei companii, să putem înțelege realitatea financiară, estimările care se fac și chiar "aranjamentele" financiare pe care unele companii le mai practică.

Colegii tăi din departamentul financiar poate știu toate aceste lucruri, dar poate nu au reușit să împărtășească pe înțelesul tău informațiile financiare. Având noțiunile de bază sau chiar pe cele avansate din domeniul financiar vei putea comunica și chiar adresa întrebări specifice: când este recunoscut un anumit tip de venit? Care este perioada de depreciere pentru un anumit utilaj? De ce a crescut rotația stocului? De ce avem cash flow negativ și luna aceasta? După ce vor trece de șocul acestor întrebări puse de către colegii lor non finanțiști, vor fi dornici să discute cu voi diverse aspecte financiare, în special cele care stau la baza estimărilor făcute. Și cine știe?  Poate chiar vor ține cont de sfatul tău.

 

Pe de altă parte, managerii care au dobândit inteligența financiară vor putea lua decizii mai bune.  Vor putea folosi mai bine resursele companiei și cu efect direct asupra profitabilității și cash flow-ului companiei. Mai mult decât atât, vor fi capabili să își evalueze performanța departamentului prin intermediul KPI-urilor, dar mai ales  să își "vândă" mai bine imaginea în cadrul companiei.

 

Cum pot eu, ca HR Manager, să influențez performanța companiei? La ce indicatori să mă uit?

Cum se poate reflecta calitatea muncii depuse de către Departamentul HR în KPI-urile companiei? Foarte simplu! Să luăm de exemplu costurile de recrutare (interne sau externe) sau compensation and benefits ca procent din cifra de afaceri (ca indicatori cantitativi): acestea au un impact direct asupra costurilor atât la nivel de EBITDA cât și de profitabilitate, dar și asupra cashflow-ului companiei! Dar indicatorii operaționali și administrativi, tot din zona de HR, cum ar fi durata medie de angajare a unui manager, gradul de retentie a noilor angajați sau numărul mediu de ore overtime ca și procent din total ore lucrătoare? Indirect, toți cei trei indicatori au impact la nivel de EBITDA și profit, primii doi asupra veniturilor prin felul în care sunt administrate procesele de angajare sau de retenție în cadrul companiei iar cel de-al treilea refelectă modul în care sunt controlate costurile de personal din punct de vedere operațional. La fel se poate extrapola și seta pentru oricare departament din cadrul companiei (vânzări, marketing, logistică, dar și în zona administrativă cum ar fi IT, finance, etc.) indicatori financiari de performanță. Să nu uităm, Brian Tracy spunea la un moment dat: "What you cannot measure, you cannot manage".

 

Foarte multe companii sunt încă guvernate, informal, de către diverse centre de putere și influență, alianțe care se fac și se desfac permanent, și de ce nu, bârfa și deformarea adevărului pot avea un rol important în luare deciziilor. Un astfel de mediu de lucru poate deveni  cu adevărat toxic, obiectivele comune ale companiei fiind înlocuite de diverse acțiuni de evidențiere și avansare a unor departamente sau indivizi. Pentru toate aceste lucruri antidotul este simplu:  transparență, încredere și o comunicare bună din punct de vedere financiar. Când oamenii înțeleg care sunt obiectivele comune ale companiei și acționează într-o singură direcție, este ușor să construiești o organizație de încredere și trasparentă. 

Pe termen lung acest tip de organizații vor avea întotdeauna de câștigat în fața celorlalte companii. Iar asta ține și de inteligența financiară a managerilor lor.

Companie
Categorie

Senior Trainer & Consultant

Adrian fructifică experienţa de peste 23 de ani acumulată ȋn domeniul financiar şi ȋn... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.