Cum să asiguri satisfacția angajaților cu un curs de e-learning?
De câțiva ani încoace - dacă nu chiar mai mult - o politică atractivă de formare a devenit cipul de negociere pentru companiile care doresc să recruteze specialiștii de top pe piață. Pentru candidați și angajați deopotrivă, stimulentele cruciale care îi motivează să lucreze sunt oportunitățile de dezvoltare, remunerația și alte beneficii.
Angajatorii cheltuiesc din ce în ce mai mulți bani pe instruire și sunt considerabil dornici să folosească cât mai multe instrumente moderne de dezvoltare. Acestea din urmă sunt deosebit de apreciate de manageri, pentru care formarea directă tradițională implică absența angajaților și nevoia rezultată de a compensa acest lucru. Un excelent exemplu de instrument modern este e-learning-ul, care se pliază perfect în situațiile în care este nevoie să se standardizeze procesele și să se comunice cu clienții în mod consecvent.
Accesul la traininguri este un lucru, o altă problemă este eficiența lor. Chiar și cele mai valoroase cursuri nu își vor îndeplini obiectivele dacă nu sunt ajustate la nevoile participanților sau dacă conținutul lor este prezentat într-un mod plictisitor, monoton. Cursurile de învățare electronică pot fi interesante pentru utilizatori, fiind în același timp utile? Da, ele pot! Hai să aflăm cum:
Începe cu începutul
Satisfacția angajaților în ceea ce privește pregătirea, se bazează pe conștientizarea beneficiilor participării la diferite cursuri de învățare. Introducerea și executarea unei politici de formare complexă, ținând cont de analiza nevoilor angajaților, de planificarea căilor de carieră individuale și abiai apoi adaptarea instrumentelor la aceștia, reprezintă cheia succesului. Doar prin adăugarea unei comunicări clare, pe mai multe niveluri și bilaterale, veți obține o rețetă perfectă. Combinarea acestor elemente va garanta conștientizarea angajaților cu privire la nevoia lor de a învăța și de a se dezvolta.
De asemenea, trebuie să rețineți că comunicarea cu angajațîi nu se încheie cu problemele care îi privesc în mod direct pe aceștia. Comunicarea cuprinzătoare cu privire la planurile de dezvoltare ale companiei, obiectivele și strategia acesteia, precum și gestionarea corectă a schimbărilor în organizație asigură o înțelegere mai bună și mai amplă a contextului mai larg al îndeplinirii îndatoririlor zilnice. Pentru a spune mai simplu, dacă angajații sunt pe deplin conștienți de rolurile și semnificația activitățîi lor pentru organizație, vor fi mai dispuși să se implice în activități suplimentare, inclusiv participarea la traininguri.
Crează o rețea socială de instruire
Ceea ce de obicei îi face pe angajați să fie neinteresati atunci când vine vorba de e-learning este lipsa de interacțiune cu alți utilizatori. Cu toate acestea, participarea la un curs online nu înseamnă neapărat că utilizatorii nu au niciun contact între ei. Platformele de vârf de învățare electronică permit crearea de grupuri de instruire, unde participanții sunt capabili să împărtășească informații și cunoștințe, să ofere și să primească feedback, precum și să se sprijine și să concureze între ei. Zonele comune de interese leagă oamenii din diferite departamente, orașe sau chiar țări. Datorită acestui fapt, cursurile la distanță păstrează factorul uman, crescând în același timp propria valoare și atractivitate.
Referință: https://hcmdeck.com/en/blog/how-to-ensure-the-employees-satisfaction-with-an-e-learning-course/