fbpx Cum văd trainerii folosirea tehnologiei în procesul de training | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Cum văd trainerii folosirea tehnologiei în procesul de training

A folosi ceea ce tehnologia are de oferit nu inseamna a renunta la ce aveai inainte. Inseamna a adauga.

Traim intr-o epoca in care implicarea si terenul din ce in ce mai mare pe care tehnologia il capata in toate aspectele vietii noastre nu mai reprezinta nici tendinta trecatoare si nici un apanaj inovator al unui segment privilegiat social si profesional.

Nu (mai) putem spune: ''Lasa, e un moft care, o sa vezi, va trece. Eu nu renunt la metodele mele. Si, oricum, e prea scump!''

Cine spune insa sa renuntati?

Si cine spune ca in epoca in care cu un telefon poti face ceea ce nici nu ai visat vreodata nu se gasesc solutii tehnice pentru toate buzunarele si bugetele?

Realitatea si practica ne arata ca viata noastra este intrinsec legata de tehnologie. Nu trebuie sa ne placa in mod deosebit. Nu trebuie sa fim fani si nici dependenti de ea. Trebuie doar sa ii intelegem si sa ii acceptam utilitatea dovedita, folosind-o in beneficiul nostru si facandu-ne viata si munca mai usoare. In definitiv, nu acesta este si scopul?

Atunci cand vorbim de tehnologie, vorbim de invatare si, evident, de oameni si de relatia ei cu acestia. Asa cum, atunci cand vorbim de traineri, vorbim automat de nimeni altcineva decat tot de...oameni si invatare. Aceiasi oameni care se folosesc de tehnologie si pe care au integrat-o in viata lor.

Tehnologie - traineri - oameni. Un lanț fără nicio verigă lipsă.

V-ati intrebat, cu siguranta, cum diferite segmente profesionale pot sa isi potenteze activitatea folosindu-se de tehnologie. Cand ne referim la activitatea de training, s-ar putea spune ca folosirea tehnologiei este de la sine inteleasa, aceasta fiind un veritabil avantaj si un punct consistent de sustinere in activitatea oricarui trainer. O concluzie care trebuie totusi dovedita. Asa cum trebuie vazut in ce paliere tehnologia mai trebuie inca sa isi dovedeasca utilitatea si sa fie acceptata. De aceea, studiul ''Cum vad trainerii folosirea tehnologiei - aplicatii software - in procesul de training'' este mai mult decat binevenit si ne poate ajuta.

Fie ca sunt chestiuni de mentalitate, posibilitate, de buget, viziune, practica sau, pur si simplu, alegere, rezultatele acestui studiu efectuat in perioada 14-21 martie a acestui an indica o statistica mai mult decat interesanta si care in mod sigur poate genera cel putin o dezbatere si, cu siguranta, noi provocari si directii de abordare a muncii, atat pentru trainerii din Romania, dar si pentru reprezentantii sectorului tehnologic.

La studiul efectuat de catre Dan Damian, au participat 141 de traineri din 9 corporatii, 8 companii de training si din 3 comunitati profesionale, dintre care 45% au varste cuprinse intre 30 si 40 ani, 21% avand sub 30 de ani si 27% fiind in segmentul cu varste intre 40 si 50. In ceea ce priveste experienta lor in domeniu, 30% dintre ei activeaza in domeniul de training de mai putin de 10 ani, 30% de peste 10 ani si 39% de mai putin de 5 ani.

Întrebări provocatoare, rezultate pe măsură:

Intrebati fiind daca folosesc solutii digitale in cadrul cursului, un procent de 60% dintre trainerii participanti la studiu a raspuns afirmativ, in timp ce 7% au ales sa nu raspunda. In asteptarea concluziilor studiului lui Dan Damian, noi nu putem decat sa ne intrebam daca acest procent deloc nesemnificativ a ales sa nu raspunda pentru ca a considerat intrebarea ca fiind nesemnificativa sau lipsa de raspuns reflecta un anumit nivel de ignoranta in ceea ce priveste DEX-ul tehnologic.

De asemenea, tot in ceea ce priveste folosirea solutiilor digitale in cadrul cursului, de data aceasta de tip eLearning sau Micro-Learning, raspunsul afirmativ a venit din partea a 52% dintre respondenti, 20% beneficiind de solutiile digitale gratuite si 38% de cele cu licenta.

Tot acest studiu mai arata ca 20% dintre traineri folosesc permanent teste in cursurile lor, 14% tot timpul dupa curs, in timp ce 39% doar uneori in timpul cursului, 15% uneori dupa curs, iar 12% niciodata.

La fel de demne de interes si utile pentru aceasta perspectiva de utilizare si integrare a tehnologiei in munca trainerilor din Romania sunt si motivatiile si nevoile acestora in raport cu ceea ce tehnologia le poate oferi. Astfel, la intrebarea ''care sunt retinerile tale legate de aplicatiile digitale in procesul de training'', 6% au raspuns ca sunt greu de folosit, acelasi procent ca nu corespund nevoilor mele, 23% ca diminueaza interactiunea dintre trainer si cursant, 11% ca sunt scumpe, in timp ce 54% au raspuns ca nu are retineri.

La intrebarea ''Ce solutie digitala ar fi de interes pentru tine?'', raspunsurile au fost urmatoarele: aplicatie pentru telefonul mobil- 14%, atat platforma Web/Online cat si aplicatie pentru telefonul mobil- 57%, platforma Web/Online- 21%.

O alta intrebare a studiului a vizat utilitatea, pe o scara de la 1 la 5, a unei aplicatii mobile dedicata cursului, pe telefonul studentului, aici 35% considerand-o foarte utila, 25% utila, 23% mediu utila, nu prea utila 13% si total inutila 4%.

Tehnologie vs trainer = învățare

Cu un simplu click sau miscare din deget, azi, ni se furnizeaza aproape orice. Inclusiv sau, mai ales, invatare!

O invatare pe care, dincolo de instrumentele generale, fiecare o percepe si o asimileaza diferit. Este, credem noi, una din provocarile cele mai mari ale tehnologiei sa uniformizeze acest proces, mentinandu-l accesibil pentru fiecare si, cu toate acestea, asigurandu-i calitatea si valoarea inalta. Una din aceleasi provocari pe care si trainerul o are. Si odata gasit acest numitor comun, se poate spune ca relatia trainer-tehnologie a mai avansat cu un pas. Nu credeti?

Tags
Categorie

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de business si politici sociale, marketing online și PR. Learning... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.