Despre valoarea personala si branding personal
Vrem sa fim vizibili sau vrem sa ramanem mereu in umbra?
Imaginea pe care o cream despre noi insine si pe care o promovam este la fel de importanta ca valorile personale care stau la baza ei. Este nevoie de atitudine, vizibilitate, de a iesi in evidenta, a fi distinct, pentru a crea un brand, pentru a ne crea propriul brand. Suntem perceputi asa cum vrem sa fim perceputi, suntem vazuti asa cum vrem sa fim vazuti.
In prezent, consider ca este un mare avantaj pe care social media ni-l pune la indemana si de care trebuie sa profitam din plin. Prin simplul fapt ca este mult mai usor sa comunicam cu oamenii, putem ajunge la un numar considerabil de mare de oameni cu un minim de efort, cu un singur click, suntem pusi fata in fata cu o alegere foarte importanta. Vrem sa fim vizibili sau vrem sa ramanem in umbra? Este adevarat ca si din umbra se pot face schimbari, insa pentru o schimbare cu adevarat importanta si majora, una la nivel de societate, este nevoie de vizibilitate. Despre asta vorbim in articol.
Valoarea personala reprezinta valoarea intrinseca si extrinseca a unei persoane, a unei organizatii sau a unei entitati mai mari. Este data de toate caracteristicile ce definesc un individ sau o entitate. Poate fi vorba aici de valori morale, spirituale, traditionale, culturale. Ele sunt bine inradacinate si recunoscute la nivel general. Datorita lor se stabileste pozitia omului in societate. Impartasind sau neimpartasind anumite valori, ne stabilim apartenenta la un anumit grup social. Confruntand valorile noastre cu ale altora ne alegem partenerii de afaceri, de discutie sau de viata.`
Sa vorbim acum si despre branding-ul personal, sau altfel spus, despre imaginea pe care o afisam si o promovam, atunci cand am ales sa fim vizibili in loc sa ramanem in umbra. Mai intai de toate, pentru a promova o imagine benefica, este nevoie ca aceasta sa se bazeze pe niste valori bine stabilite si recunoscute pe plan larg. Nu se poate una fara alta pentru ca, asa cum nu trebuie sa existe “forme fara fond” (daca ar fi sa ne intoarcem putin in timp la discutia maioresciana), nu trebuie sa existe nici fond fara forme. Distinctia este foarte importanta, mai ales in contextul societatii actuale romanesti. In timp ce companiile, la inceput marile companii, iar mai apoi micii intreprinzatori, au invatat lectia afisarii si promovarii imaginii/brand-ului, la nivel de individ, acest lucru nu s-a produs decat intr-o mica masura, la o nisa, daca ar fi sa imprumutam termenul economic, reprezentata de indivizi care sunt constienti de importanta promovarii imaginii ca mijloc de descoperire a valorii proprii.
Social media reprezinta motorul acestui fel de comunicare si de vizibilitate. Amploarea din ce in ce mai mare, in progresie geometrica am putea spune, pe care social media o are azi poate avea atat consecinte pozitive, cat si negative. Social media ne poate aduce beneficii si poate avea consecinte pozitive in masura in care imaginea din social media corespunde realitatii practice, altfel spus, atata timp cat imaginea sau branding-ul se bazeaza pe valori solide si reale. De ce sa nu ne folosim atunci de aceste avantaje pe care ni le ofera social media si sa alegem sa ramanem in anonimat? De ce sa asteptam ca altii sa ne cunoasca atata vreme cat noi insine nu dorim sa ne facem cunoscuti? Majoritatea romanilor, caci la ei ma refer, cei mai multi dintre noi, asteptam inca sa fim descoperiti printr-o minune. Se scrie in presa si se vorbeste in mass-media ca, la noi, sunt promovate non-valorile in detrimentul valorilor autentice, de care sunt convinsa ca nu ducem lipsa ca popor. Aceasta este miza jocului pe care vi-l propun. Sa devenim vizibili pentru a nu fi facuti invizibili de acei actori ai societatii care nu ezita sa-i reduca pe toti romanii la o masa de indivizi cu posibilitati reduse din punct de vedere mental ce urmaresc seara de seara show-ul pacatos favorit la televizor.
Alegerea apartine fiecaruia dintre noi. Insa avantajul, daca alegem sa fim vizibili, este mai important decat ceea ce obtinem prin ramanea in anonimat. In primul rand, este nevoie sa ne facem cunoscuti. Nu este de ajuns sa fim valorosi, sa cunoastem multe lucruri, atata timp cat nu le impartasim cu altii. Iar in al doilea rand, si acesta cred ca este cel mai mare avantaj, ii incurajam pe ceilalti, prin exemplul personal, sa faca la fel. Pe plan macro, ce se intampla atunci? Devenim o masa vizibila de oameni, imbunatatim imaginea pe care o avem despre noi insine si despre cei din jur, contribuim la cresterea stimei de sine si, in cele din urma, se poate produce, in ceva timp, acea schimbare mult dorita a binecunoscutei mentalitati mioritice despre care ne plangem adesea pe la colturi si pe la mese.