Devino stapan pe timpul tau in 5 pasi
De ce intotdeauna ni se pare ca nu avem suficient timp? Ne facem planuri, stabilim date-limita, lucram cu agende si ceasuri, insa, de multe ori, timpul ne joaca feste si nu reusim sa ne incadram in el. E vorba de acea contractare a timpului, de care vorbesc specialistii sau de o organizare gresita din partea noastra?
Daca este prima varianta, atunci nu avem ce face decat sa ne adaptam. In celalalt caz, insa, depinde de noi sa facem ceva. Iata cateva sugestii care nu reinventeaza roata, ci doar iti amintesc cum sta treaba cu timpul:
1. Acceptarea..
Analizandu-ne fiecare munca si chiar si viata de pana in acest moment, observam ca au existat perioade foarte aglomerate, dar si perioade lejere. Timpul a fost acelasi, doar modul in care l-am umplut noi a fost diferit! Deci, nu depinde de timp cum sa ne organizam viata si munca, ci de noi! Iar daca o sa constientizam acest lucru si o sa il acceptam ca pe un fapt, facem un prim pas in fata.
Mai mult, daca ne uitam in jur, majoritatea oamenilor de succes opereaza cu limite. Ei accepta ca traiesc intr-o lume a extremelor si se adapteaza atat de bine incat par ca rareori au nevoie de somn, desfasoara sute de lucruri in acelasi timp si sunt mereu in miscare!
2. Concentreaza-te pe prezent
Atunci cand faci ceva, lasa deoparte alte griji care te mai preocupa. Este important sa ramai in prezent, sa te concentrezi 100% pe acel moment si pe acea sarcina, indiferent care ar fi ea! Daca, insa, iti lasi gandul sa zboare in alte o mie de parti, nu vei face decat sa irosesti timp pretios. Conteaza foarte mult sa inveti sa te conectezi la ceea ce faci si sa ramai acolo pana la sfarsit!
3. Cine alearga dupa doi iepuri…
De multe ori credem ca putem face mai multe lucruri in acelasi timp. Poate ca asa este. Intrebarea este daca le putem face pe toate la fel de bine? Daca atunci cand timpul ne preseaza, putem ramane concentrati la fel de bine pe toate odata si pe fiecare in parte in acelasi timp? Eu cred ca nu, de aceea, daca vrem ca lucrurile sa fie bine facute si nu doar facute, sa le luam pe rand. Riscam sa fim nevoiti sa facem acelasi lucru de doua ori pentru ca l-am gresit sau pentru ca am omis unele detalii importante, iar asta inseamna timp irosit..
4. Alegerea prioritatilor
Exista doua tipuri de sarcini: cele pe care le putem face si trebuie sa le facem, si cele pe care le putem face, dar NU si trebuie sa le facem.
In primul caz, este necesar sa stabilim importanta fiecarei sarcini, efortul pe care il necesita, implicatiile. In functie de toate acestea, vom stabili o ordine in care le vom rezolva. Nu este o solutie sa le incepem pe toate odata, sau in pauza primei sarcini, sa incepem o alta. Exista foarte multi oameni dezorganizati care incep mult si termina putin.
5. Omul bun la toate!
Aici vorbim de cealalta categorie de sarcini amintite mai sus: cele pe care le putem face, dar nu depinde de noi neaparat sa le si facem. Exista oameni care se aglomereaza inutil, care isi iau prea multe responsabilitati din diferite motive. Daca ai prea mult timp liber si crezi ca poti sa faci acele lucruri, nu ai decat! Insa, daca esti presat de timp, ramai doar la a crede. Lasa partea cu indeplinitul pe seama celor care sunt vizati.
In concluzie, asa cum am mai spus, noi suntem managerii timpului nostru. Daca stim cum sa-l conducem si nu ne lasam condusi de el, atunci nu avem decat de castigat..timp!