fbpx Dezvoltarea conștientizării de sine a angajaților | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Dezvoltarea conștientizării de sine a angajaților

Contează emoțiile?

Înainte de anii 90, stărilor emoționale ale angajaților aveau o pondere foarte mică în ceea ce privește atingerea succesului în afaceri.

Psihologii Peter Salovey și John D. Mayer au inventat termenul de „inteligență emoțională” în 1990, și tot ei au propus că IQ-ul nu era singura formă de inteligență care conta.

Când Daniel Goleman s-a bazat pe cercetările lor cu cartea sa din 1995, „Inteligența emoțională: De ce contează mai mult deecât IQ-ul?”, conceptul a decolat cu adevărat, ceea ce a dus la o creștere catalitică a cercetării și a făcut din el un termen binecunoscut pe tot globul.

Spre deosebire de multe concepte noi care ajung în lumea afacerilor, inteligența emoțională (cunoscută și sub denumirea de EQ) s-a dovedit a fi mult mai mult decât un moft. Din păcate, există multe organizații care încă nu pun prea mult preț în a ajuta angajații să își îmbunătățească inteligența emoțională.

Unii susțin că oamenii sunt născuți cu un nivel fix de inteligență emoțională care nu poate fi modificat în mod semnificativ de-a lungul vieții. Multe cercetări dovedesc că poziția este neadevărată.

Există o multitudine de moduri de a practica îmbunătățirea EQ, dar este nevoie de exact asta - practică.

Dificultatea cu formarea organizațională în EQ este că nu poate fi forțată și nu poate fi finalizată pasiv.

Dacă angajații voștri vor câștiga niveluri superioare de EQ, trebuie să fie motivați intrinsec să se angajeze în acest sens. Ei trebuie să înțeleagă de ce este important nu numai pentru organizație, ci și pentru viața personală și profesională. De fapt, acest lucru este valabil pentru aproape fiecare subiect de instruire.

Din fericire, constatarea că motivația intrinsecă merge mână în mână cu primul pas în dezvoltarea conștiinței de sine, despre care vom discuta mai mult mai jos.

 

Integrați inteligența emoțională în cultura voastră

 

Când creați contexte de înțelegere și formare a conceptului de inteligență emoțională, veți avea unii oameni care sunt încântați de asta, unii care sunt indiferenți sau nesiguri, iar unii care sunt în întregime rigizi la ideea că discutarea emoțiilor este acceptabilă la locul de muncă.

Îmbunătățirea inteligenței emoționale deține cheile creșterii compasiunii, empatiei, incluziunii și implicării. Este baza pentru o cultură puternică a companiei.

Cu toate acestea, aceste idealuri pot părea adesea la îndemâna profesioniștilor care instruiesc standardele de conformitate și îmbunătățesc performanțele măsurabile zi de zi.

Ai obiective mari și vise pentru munca ta și știi că de dezvoltarea unei organizații mai implicate emoțional beneficiază fiecare parte a afacerii și oamenii acesteia. Cercetările în acest sens sunt pozitive.

Profesioniștii în formare dețin o voce puternică pentru schimbări pozitive - o vedem în fiecare zi prin parteneriate strânse cu programele de formare ale clienților noștri.

Dacă sunteți gata să demonstrați diferența pe care inteligența emoțională o poate aduce la locul de muncă, să vorbim despre practici pentru dezvoltarea conștientizării de sine a angajaților ca prim pas.

 

Consolidarea conștiinței de sine

 

Veți vedea manifestări scăzute de auto-conștientizare în multe moduri: reacții și comportamente exagerate inadecvate sau exagerate, încredere în sine scăzută, dificultăți în luarea deciziilor, mentalitate de victimă, negare, intoleranță la opiniile altora și lista continuă.

În timp ce există câteva opinii diferite ale experților cu privire la modul de descompunere a fațetelor EQ, această serie va urma cele patru domenii identificate de Goleman. În ordinea dezvoltării, acestea sunt:

Conștiința de sine
Managementul de sine
Conștientizare socială
Managementul relațiilor

Dezvoltarea conștientizării de sine a angajaților constituie baza pentru îmbunătățirea modului în care își gestionează comportamentele și interacțiunile cu ceilalți. De aici trebuie să înceapă programul vostru de instruire a inteligenței emoționale.

Ar fi util ca angajații să facă o evaluare a inteligenței emoționale, pentru a putea vedea ulterior dacă EQ-ul lor se îmbunătățește. Pregătirea de conștientizare de sine ar putea fi structurată cu un timp petrecut în discuții de grup, dar se va face în cea mai mare parte pe propria persoană pe parcursul zilei.

 

Iată câteva practici care vă ajută angajații să înceapă să îmbunătățească conștientizarea de sine:

Încurajați-i să ia notițe

Pentru a începe să devină mai conștienți de sine, încurajați angajații să își înregistreze emoțiile în mod regulat pe parcursul zilei. Nu trebuie să fie de fiecare dată când apare o nouă emoție, doar note rapide de câteva ori pe zi. Acest lucru îi va ajuta să privească înapoi și să recunoască tiparele în emoții și modul în care au reacționat la ele.

Reamintește-le să păstreze aceste note private și să fie complet opțional de împărtășit cu ceilalți. Ideea acestei practici nu este ca tu să evaluezi starea lor emoțională, ci să îi ajuți să fie sinceri cu ei înșiși cu privire la emoțiile pe care le trăiesc în cadrul organizației.

Monitorizarea dialogului interior

Rugați-vă angajații să înceapă să monitorizeze modul în care vorbesc cu ei înșiși (o facem cu toții). Vocile noastre interne au o influență uriașă asupra modului în care ne confruntăm cu emoțiile, comportamentele adesea decurg din faptul că ne construim pe noi înșine, astfel încât să fim conștienți de sine în acest fel este un pas important spre îmbunătățirea următoarei fațete a EQ, managementul de sine.

Mindfulness

Termenul „mindfulness” este pretutindeni în aceste zile dintr-un motiv întemeiat. Cuprinde o mulțime de lucruri care implică sănătatea emoțională și comportamentul.

„Mindfulness înseamnă să înveți să coexiști cu blândețe și pace cu ceea ce este prezent în viața noastră în orice moment. Când putem învăța să permitem ceea ce există deja, fără judecată, în loc să luptăm, să negăm emoțiile sau să le controlăm, ne reducem automat stresul. Nu mai luptăm împotriva gândurilor, sentimentelor sau dramelor a ceea ce se întâmplă în jurul nostru."

Încurajarea angajaților voștri să se angajeze în cel puțin una dintre aceste practici va deschide ușa pentru îmbunătățirea conștientizării lor de sine și va deschide calea către o mai mare inteligență emoțională în cadrul organizației voastre.

 

Referință: https://www.bizlibrary.com/

Companie
Categorie
Echipa Learning Network

Learning Network este terenul de joacă al celor care cred în puterea învățării, sunt curioși să își descopere limitele și își doresc să obțină... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.