Dragos Ion: iD Learning implineste 10 ani de activitate
Dragos Ion ne-a povestit cu mandrie ca iD Learning sarbatoreste 10 ani de activitate anul acesta. De-a lungul timpului programele s-au schimbat in functie de necesitatile clientilor, performantele au crescut, iar cele mai importante subiecte din aceasta perioada sunt legate de lider si antrenarea vointei.
Learning Network: Cum a debutat 2015?
Dragos Ion: Anul 2015 este unul deosebit pentru noi, mai ales ca iD learning implineste 10 ani de activitate. Am incepul anul marindu-ne echipa si lucrand la concepte de proiecte, cu care suntem in faza de testare si debut la unii dintre clientii nostri.
In ceea ce priveste programele consacrate de training, am observat o cerere mai mare inca din primele luni ale anului, ceea ce inseamna ca bugetele companiilor destinate dezvoltarii profesionale au fost deja create si alocate din timp.
L.N.: Care sunt trendurile conturate pentru acest an?
D.I: Din ce am surprins pana acum din discutiile cu clientii nostri, sunt preferate programele de nisa sau “atipice” ca abordare si structura, care vin in completarea celor clasice de training. Observam cu placere faptul ca exista o crestere a exigentei participantilor si o implicare mai mare a lor in alegerea tematicii si furnizorului.
L.N.: Care sunt cele mai cautate programe la final de Q1?
D.I:Trainerii nostri au livrat intens in aceasta perioada programe din zona de soft skills (abilitati de prezentare, teme legate de inteligenta emotionala etc). De asemenea, au mai fost cautate traininguri care au ca scop eficientizarea sedintelor si comunicarea in echipa.
L.N: Ce se intampla cu programele de tip open? Mai sunt cautate? Sau companiile s-au orientat spre in-house?
D.I: In general programele de training iD learning sunt livrate in house, pentru ca preferam o abordare care sa permita o cat mai mare adaptare a continutului si tematicii la nevoile concrete ale companiei si participantilor. Tocmai pentru aceasta adaptare, companiile pe care le avem in portofoliul de clienti prefera programele in house. Organizam cursuri deschise atunci cand primim nevoi punctuale de la clienti, iar numarul de participanti de la o singura companie nu formeaza o grupa. In acest caz, aducem impreuna participanti de la doua-trei companii si formam o grupa pentru un curs deschis.
In acelasi timp, am observat o cerere mai mare din partea companiilor pentru cursurile deschise din zona hard-skills (achizitii, project management etc).
L.N: Pe ce program sau programe mizati anul acesta?
D.I: Avem doua programe inedite pe care le consideram “varf de lance” anul aceasta. Unul este Willpower – Antrenarea Vointei, care a fost lansat in 2013 si pe care l-am rulat deja, insa se pare ca anul acesta i-a venit randul la popularitate. Willpower este un program care dureaza 8-10 saptamani si in care participantii isi antreneaza vointa si isi dezvolta autocontrolul (munca este in topul activitatilor in care autocontrolul ofera cele mai mari avantaje, conform studiilor). Practic, poate fi o solutie a provocarii pe care o au companiile – “Angajatii nostri stiu ce trebuie sa faca, cum trebuie sa faca si totusi nu fac...” Willpower se afla la granita dintre profesional si personal si este un program-concept pe care l-am dezvoltat impreuna cu Adrian Nuta (doctor in psihologie si fost lector universitar).
Al doilea program pe care mizam anul acesta este Unifying Leadership, care isi propune sa dezvolte Omul din Leader, pentru a deveni cu adevarat un conducator care inspira in contextul de business actual, plin de provocari. La fel ca Willpower, Unifying Leadership este un program extensiv (aproximativ un an) care imbina activitati de grup cu sedinte individuale. La finalul programului, participantii vor putea, in orice moment, sa raspunda la intrebarea “Sunt un ajutor real, un sustinator pentru ca echipa mea sa obtina rezultate sau chiar in acest moment atitudinea mea este cea care impedica performanta mea si a colegilor?” si sa treaca de la contextul unui conducator de echipe care compromite inconstient, la unul de sustinator al obiectivelor de echipa. Aproape de fiecare data leaderul este cel care da tonul dinamicii echipei si ne dorim sa fie unul care sprijina si dezvolta coechipierii
L.N: Ati adus ceva nou pe piata in 2015?
D.I: Pe langa Willpower si Unifying Leadership, iD learning a mai adaugat in portofoliu instrumente noi pentru zona de coaching, unul dintre ele fiind Points of You™. Un alt instrument cu care lucram de anul acesta este Hogan.
De asemenea, pe aria de teambuilding am creat un concept de teambuilding imbinat cu o cauza sociala. Mai exact, pentru MagiCAMP (tabara pentru copii cu afectiuni oncologice) unde avem colegi care sunt voluntari. Conceptul s-a bazat pe intentia de a alatura doua lucruri pe care le consideram importante: dezvoltarea competentelor si consolidarea echipei, impreuna cu beneficiile pentru comunitate. Acest gen de teambuildind creeaza contextul in care ele se intalnesc.
Alaturi de activitatile principale care aduc beneficii sociale, sunt inserate activitati secundare care vizeaza excelenta muncii, responsabilitate, coeziunea echipei, feedback etc.
L.N: Care este cea mai mare provocare cu care v-a intampinat 2015?
D.I: Provocarea pe care o gasim in 2015 este aceea de a crea programe de dezvoltare a competentelor profesionale, care sa fie eficiente si, in acelasi timp, inedite si interesante pentru participanti. Ne dorim sa mentinem echilibrul intre „ceea ce cere piata” (pentru ca facem business), fara a fi doar unul dintre multii furnizori de training si tendinta catre inovatie in acest domeniu al dezvoltarii competentelor. Astfel, cautam permanent sa aducem abordari inedite in tematicile clasice de training si sa concepem programe de dezvoltare noi, care sa imbine utilitatea cu „feeling better”. Este o provocare, intr-adevar, sa faci business si sa oferi ce este in trend, incercand, in acelasi timp, sa fii un reper de bune practici, dar si al inovatiei si eficientei.