Elimină conținutul inutil
Proiectarea oricărui curs necesită și îndepărtarea cerințelor inutile asupra memoriei de lucru. Astfel, se eliberează memoria de lucru limitată pentru prelucrarea informațiilor și schemele de construire. Următoarele probleme tipice, dar nefericite, cauzează un efort mental inutil și reduc cantitatea de efort mental disponibil pentru a învăța:
- conținut inutil
- conținut care cauzează o atenție divizată
- conținut care se mișcă rapid și nu permite prelucrarea necesară
- controlul inadecvat al mediului de învățare
Elimină conținutul inutil
Iată cele mai uzuale probleme de conținut care cauzează sarcină cognitivă dăunătoare și interferează cu învățarea în timpul instruirii:
- imagini decorative
- muzică de fundal
- clopote și fluiere
- conținut suplimentar
Imaginile decorative sunt imagini care nu oferă informații valoroase, dar utilizează resurse de memorie.
Imaginile decorative și muzica de fundal distrag focalizarea departe de conținutul critic. Clopotele, efectele sonore, textele în mișcare, etc. îndepărtează atenția de la ceea ce este important. Conținutul inutil distrage atenția și se concentrează și face aceste sarcini critice de învățare mai greu:
- oferind noi informații
- prelucrarea conținutului
- recunoscând ceea ce este important
- schemele de construcție
Un conținut suplimentar adăugat "doar în caz de..." necesită un efort suplimentar pentru procesare - sau cel puțin pentru a afla dacă este util sau necesar. Persoanele care folosesc instrucțiuni nu ar trebui să sufere pentru că instrucțiunile nu au fost legate de nevoile specifice ale locurilor de muncă.