Eticheta comunicării în epoca digitală
Niciodată până în zilele noastre comunicarea nu a fost atât de valorizată, promovată și dezbătută. Sunt voci care chiar declară epoca actuală una “a comunicării”. Tind să devin adepta acestei teorii, văzând câtă persuasiune înglobează o postare pe un cont de Twitter sau o reclamă iscusit concepută, ce putere de schimbare socială au produs mesajele și campaniile difuzate sau promovate în online, ce influență au gesturile, prezența publică, aspectul, discursul argumentat, prezentările sau prelegerile făcute urmând regulile și tehnicile de public speaking… Democratizarea comunicării publice, ca rezultat al digitalizării mijloacelor media, a adus în prim plan și mesaje ale căror formă și conținut cu greu trec bariera eticii, etichetei sau relevanței necesare unei opinii devenită publică.
Dacă barierele relevanței și eticii sunt relativ greu de atins și necesită o educație formală, chiar academică, pentru a le depăși pe cele ale etichetei în comunicarea digitală – una eficientă, care să contribuie pozitiv la creșterea reputației -, avem de făcut doar câteva ajustări.