Financial Driving Licence
Descifreaza limbajul incurcat al... cifrelor!
Ti s-a intamplat sa fi fost personal intr-una din situatiile de mai jos? Ori ai discutat cu apropiati carora li s-a intamplat acest lucru? Daca da, atunci subiectele ce le aducem in discutie in randurile urmatoare ar putea fi o informatie interesanta si importanta.
- Unui antreprenor cu un business in expansiune banca i-a inchis linia de credit si nu intelegea de ce, intrucat el considera ca afacerea lui merge bine, vanzarile fiind mai mari decat anul anterior.
- Cel mai performant vanzator din echipa a fost promovat ca manager de vanzari. Dupa 6 luni de la numirea in functia de conducere, CEO l-a convocat intr-o sedinta in care i-a expus nemultumirea legata de performanta financiara a departamentului condus de el. Nu intelegea de ce, intrucat volumul vanzarilor era superior target-ului.
- Un manager de HR era nemultumit ca in fiecare an i se respingeau propunerile de buget, cu toate ca strategiile de dezvoltare de personal erau bine definite, plecand de la nevoia initiala de instruire, dorinta de instruire a angajatilor si diferenta de performanta.
Cele trei exemple, desi par diferite, au in comun un singur lucru: lipsa pregatirii si a intelegerii principalilor indicatori de performanta economico-financiara pe care ii au in vedere institutiile financiare, actionarii companiilor, managementul de top. Este vorba de limbajul cifrelor pe care, daca il cunosti, poti castiga, daca nu il cunosti, poti pierde.
Pozitia de manager presupune intelegerea si gestionarea capitalului uman (dpdv al structurii si culturii organizationale), a proceselor si procedurilor de lucru, dar si a perspectivei financiare si a profitabilitatii, in context economic la nivel de ramura si economie. Managerul trebuie sa aiba, asadar, o perspectiva si o intelegere atat la nivel micro, cat si la nivel macro a companiei.
De ce sunt respinse proiectele si planurile de bugetare departamentala in cadrul sedintelor anuale de stabilire a bugetului companiei si a strategiei pentru noul an? Pentru ca autorii lor nu le fundamenteaza financiar si nu le sustin corespunzator - nu vorbesc limbajul cifrelor cand prezinta planul intocmit de ei in board meeting.
IMPORTANT! Priveste planul de buget din perspectiva KPI-urilor board-ului!
Asta inseamna sa vorbesti limbajul cifrelor: Cash flow, PNL (cont de profit si pierdere), capital circulant, EBIT, EBITDA, capital angajat, provizioane, amortizare, depreciere…
Deja esti confuz? Foarte multi manageri sunt descurajati, in tentativa lor de a intelege instrumentele si rapoartele financiare, datorita jargon-ului folosit de contabili.
Sa ne imaginam compania ca un automobil! Vanzarile reprezinta motorul, Logistica – sistemul de transmisie, aspectul exterior – Marketingul, confortul interior – HR-ul, Departamentul financiar si controlling - sistemele de siguranta (air-bag, ABS, ESP), Departamentul R&D – computer de bord.
Pentru a intelege ce este important din punct de vedere financiar si cum este condusa o companie, este util a privi lucrurile din scaunul soferului, caci ai putea sa te afli chiar tu, managerul unui departament sau tanar antreprenor, in situatia de a lua aceste decizii.
Ce ai in fata? Sistemul de navigatie care reprezinta strategia companiei si bordul masinii cu instrumentele de conducere.
Gandeste-te ca, in functie de ce-ti indica tabloul de bord (ceasuri, becuri), acestia reprezentand indicatorii economico-financiari, tu iei decizii in ceea ce priveste directia in care te indrepti, traseul, viteza, atat pe termen scurt, dar si cu efect pe termen mediu si lung.
CURS OPEN "FINANCE FOR NON-FINANCIAL MANAGERS"
Participa la cursul FINANCE FOR NON-FINANCIAL MANAGERS si obtine finance driving licence-ul companiei tale sau al companiei in care lucrezi! Lasa cifrele sa-ti vorbeasca, asculta povestea lor!
In zilele de 20-21 februarie 2014 invata alaturi de Adrian Veselu cum sa intelegi efectele financiare ale deciziilor luate in business si sa gandesti prin prisma indicatorilor folositi de top management in evaluarea financiara a performantelor business-ului.
Cui se adreseaza cursul:
Managerilor departamentelor de Vanzari, Logistica, Resurse Umane, Marketing dar si administratorilor de firma, intrucat ii ajuta in intocmirea de bugete si previzionari, in intelegerea impactului deciziilor de strategie.
MAI MULTE DETALII DESPRE CURS SI MODALITATEA DE INSCRIERE GASESTI AICI!