fbpx Folosirea taxonomiei Bloom în scrierea obiectivelor de învățare eficiente | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Folosirea taxonomiei Bloom în scrierea obiectivelor de învățare eficiente

Taxonomia Bloom reprezintă o clasificare de diferite obiective și abilități stabilite de educator pentru studenții săi. Mai precis, obiectivele de învățare. Acest model a fost propus în 1956 de către Benjamin Bloom, un psiholog educațional de la Universitatea din Chicago. 

Terminologia a fost recent înnoită pentru a include următoarele 6 niveluri de învățare. Aceste niveluri pot fi folosite pentru a structura obiectivele de învățare, lecțiile și evaluările cursului vostru:

Reamintire: recuperarea, recunoașterea și rechemarea cunoștințelor relevante din memoria pe termen lung.

Înțelegere: construirea sensului din mesajele orale, scrise și grafice prin interpretare, exemplificare, clasificare, rezumare, deducere, comparare și explicare.

Aplicare: realizarea sau utilizarea unei proceduri de executare sau implementare.

Analiză: împărțirea materialului în părțile componente, determinarea modului în care părțile se leagă una de alta și unei structuri sau scopuri generale prin diferențiere, organizarea și atribuire.

Evaluare: efectuarea de judecăți pe criterii și standarde prin verificare și criticare.

Creare: punerea elementelor împreună pentru a formă un întreg coerent sau funcțional. Reorganizarea elementelor într-un nou model sau structură prin generare, planificare sau producție.

Ca și alte taxonomii, și cea a lui Bloom este una ierarhică, ceea ce înseamnă că învățarea la nivelurile superioare depinde obținerea prealabilă de de cunoștințe și abilități de la nivelurile precedente ale învățării. 
Taxonomia lui Bloom este afișată de obicei ca o grafică piramidală care vă va ajută să demonstrați această ierarhie. 

 

Cum poate Bloom să ajute la proiectarea cursului

Taxonomia Bloom este un instrument puternic pentru a ajuta la dezvoltarea obiectivelor de învățare, deoarece explică procesul de învățare:
- Înainte de a înțelege un concept, trebuie să-l ți-l reamintești.
- Pentru a aplica un concept trebuie să îl înțelegi mai întâi.
- Pentru a evalua un proces, trebuie să îl analizezi.
- Pentru a crea o concluzie corectă, trebuie să fi finalizat o evaluare amănunțită.
 

Companie
Categorie
Echipa Learning Network

Learning Network este terenul de joacă al celor care cred în puterea învățării, sunt curioși să își descopere limitele și își doresc să obțină... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.