Generația Z și învățarea
Potrivit unei cercetări efectuate de LinkedIn Learning, 75% din experții în învățare fac deja schimbări în programele de dezvoltare pentru a se pregăti de "sosirea" Generației Z. Adică cei născuți după anul 1994 și care acum intră pe piața forței de muncă, aducând cu ei un supliment de complexitate la dezvoltarea talentelor.
Iată 3 lucruri despre această generație pe care orice angajator ar trebui să le ia în calcul atunci când își fac planurile pentru învățarea multigenerațională din 2019.
1. Libertatea de a învăța
Generația Z reprezintă primii lucrători care au crescut integral cu internetul la dispoziție. Au beneficiat de conectivitate și actualizări aproape instantanee pentru aplicății și hardware. Apreciează și folosesc un flux continuu de informații și recomandări pentru a lua decizii și a-și ghida experiențele. În acest context, nu ar trebui să fie o surpriză faptul că aproape jumătate (43%) din Gen Z a raportat o preferință pentru învățarea pe deplin auto-dirijată și independentă, însă numai 20% dintre specialiștii L&D plănuiesc să ofere o astfel de experiență celor din Generația Z.
Poate că aceștia au un motiv întemeiat, ei fiind deseori sceptici în legătură cu impactul învățării auto-dirijate, având în vedere orizontul uriaș de libertate pe care aceasta îl permite.
Dar, pe măsură ce durata de viață a aptitudinilor se micșorează și cu o presiune fără precedent pentru a accepta învățarea continuă pe care liderii L&D o consideră critică, este timpul că aceștia să se deschidă la noi abordări care funcționează pentru generațîi diferite. Gen Z vrea să aleagă ce să învețe și cum vrea să învețe, învățarea având nevoie să se desfășoare într-un mod care să le convină. Oferindu-le libertatea de a învăța pe cont propriu, în timp ce îi îndrumă asupra tipului de aptitudini necesare, poate conduce la crearea unei experiențe de învățare mai susținută pe care Gen Z o dorește.
2. Banii vorbesc, cultura merge
Pentru Millennias, banii contează, însă cultura este rege. Pentru Generația Z, cea mai recentă cercetare efectuată de LinkedIn arată că specialiștii în L&D pot subestima puterea banilor ca factor motivator pentru învățare.
Mai mult de două treimi din Generația Z vor să învețe o abilitate nouă. Atunci când sunt întrebați care este motivul pentru care vor să facă asta, experții în L&D consideră că posibilitatea de a primi mai mulți bani reprezintă o motivație pentru membrii acestei generații, în timp ce 55% din cursanții Generației Z declara că sunt dispuși să învețe o nouă abilitate profesională în schimbul unei măriri salariale. Același principiu se aplică și în cazul avansării în carieră, deși la o scară mai mică, respectiv 38% dintre reprezentanții Generației Z spunând că învață pentru a obține o promovare, în timp ce 28% dintre experții în L&D consideră că o promoție i-ar motiva pe aceștia să învețe.
Pentru a-i determina pe cei din Generația Z să fie interesați și entuziasmați de o participare activă în cultura învățării, specialiștii L&D vor avea nevoie să se concentreze pe tactici de angajare a acestora și pe corelarea învățării cu avansarea în carieră.
3. Greu de învățat soft skills-urile
Ca și predecesorii ei, Millennials Generația Z consideră că au acoperite soft skills-urile. 62% dintre ei cred că învățarea hard skills-urilor poate acoperi și abilități de genul colaborarea, gestionarea timpului sau rezolvarea problemelor.
61% dintre specialiștii L&D sunt de părere că Generația Z va avea nevoie de un suport suplimentar în ceea ce privește soft skills-urilor, pentru că încrederea că le deții și buna lor comandă nu sunt una și aceeași. În timp ce Generația Z înțelege că învățarea unor noi abilități este critică pentru situația lor economică și rata de angajare, ei pot omite însă importanța unor abilități precum comunicarea și colaborarea care vor fi cele cheie pentru a excela în procesul de învățare pe tot parcursul vieții.
Timpul ne va spune și arăta ce amprentă va lăsa Generația Z asupra muncii, însă specialiștii L&D se află în poziția unică nu numai de a observa, dar și influența viitorul acestei generații și să continue astfel să promoveze o cultură a învățării.