GeoMarketing in practica
Geomarketing a devenit o componentă esențială pentru succesul în afaceri, indiferent de dimensiunea companiei sau de domeniul ei de activitate. Este o tehnica ce le permite companiilor să își optimizere piețele, să scadă riskul și să își crească infinit potențialul.
Ce este geomarketingul?
Într-o era a digitalizării datelor și a schimbărilor rapide din piață, geormarketingul presupune analiza datelor companiei din punct de vedere geografic, cu scopul de a indentifica tendințe și relații care altfel ar ramâne neobservate. O hartă digitală cu piața, consumatorii și datele companiei este un instrument eficace și eficient pentru luarea deciziilor strategice și pentru planificarea vânzărilor.
Toate afacerile au nevoie să știe unde sunt localizați cei mai buni clienți ai lor, ce venituri au disponibilie și cât de departe sunt de cel mai apropiat punct de vânzare sau de service. Optimizarea pieței depinde de utilizarea tuturor resurselor pentru a crea maximul de avantaj pentru vânzarea produselor. Astfel informațiile despre operațiuni și structura afacerii sunt prezentate în ansamblu întro maniera comprehensivă și plină de sens ce aduce claritate în întrebările pe care orice afacere le are: unde sunt cumpărătorii mei? Unde fac cel mai mult profit? Unde sunt grupurile țintă? Unde sunt punctele forte sau cele slabe? Și așa mai departe.
Datele companiei sunt analizate din punct de vedere geografic și acest lucru este perfect posibil deoarece foarte multe informații au și componenta de locație. Acest tip de analiză oeră companiei precizie maximă în abordarea locală. Instrumentele de geomarketing oferă în egală măsură informație de ansamblu, dar și acuratețea detaliilor. Această flexibilitate este vitală într-o economie în care planul local joacă un rol important în acoperirea globală a pieței.
Arii de aplicare
Geomarketigul poate fi folosit de către departamentele de vânzări, de marketing, distribuție sau controlling pentru a extrage date valoroase despre companie, consumatori și piață. Poate fi folosit în orice industrie cu același succes pentru ca abordarea metodi oferă răspunsuri rapide și sigure la întrebără pe care orice CEO si orice manager de top le pune frecvent:
Avem nevoie de un birou în alt oraș?
Ne extindem vînzările?
Creștem prețurile?
Sunt întrebări normale despre creșterea unei afaceri. Strategia geomarketing te ajută:
să segmentezi corect piața
la alegerea celor mai potrivite locații
să identifici noi piețe pe care poți intra
să rafinezi alocarea bugetului de marketing și de vânzări
la optimizarea cheltuielilor de direct marketing
să personalizezi mesajul de marketing
să analizezi impactul campaniilor publicitare
În ce constă metoda
Orice analiză începe cu codarea sau localizarea geografică a clienților, a punctelor de vânzare și a competiției. În acest proces sunt asociate adrese fizice pe o hartă geografică. În acest pas este importantă acuratețea datelor. Geo codul poate să fie foarte detaliat – localitate, stradă, adresa poștală. Scopul final al exercițiului este de a vă poziționa toți cumpărătorii pe hartă ți de a avea date curate care să poată fi analizate. Performanța sistemelor e analiză tradițională poate fi îmbunătățită cu utilizarea unor softuri speciale de geomarketing (nume).
Softurile de geomarketing sunt corelate cu baze de date care iîi oferă fizic posibilitatea de a contacta direct fiecare client (adresa poștală, adresa e-mail, etc.). Atunci cân alegeți furnizorii este bine să vă informați și asupra proprietății datelor si a modului de utilizare pentru a fi în deplină legalitate.
Concluzii
Geomarketingul este in mod evident o unealtă a viitorului care are impact asupra mixului de marketing. O hartă digitală corectă are urmatoarele efecte: apropiere mare față de consumatorul final, vânzare targetată, distribuție eficientă, mesaje mai bune ale campaniilor de publicitate. De aici pâna la adaptarea produsului în funcție de necesitățile reale ale consumatorului nu mai este decât un pas.