Mergi la conţinutul principal

GROW, un model care te ajuta atunci când instruiești unul sau mai mulți oameni

Ca lider, unul dintre cele mai importante roluri ale tale este să-ți instruieșți oamenii să facă tot posibilul. Făcând acest lucru, îi veți ajuta să ia decizii mai bune, să învețe noi abilități și să progreseze în cariera. 
 
Unii oameni sunt suficient de norocoși să obțină pregătire formală în coaching, iar alțîi  trebuie să își dezvolte singuri această importantă abilitate de a fii capabil să instruiești alți oameni. Acest lucru poate părea descurajant, dar, dacă te înarmezi cu anumite tehnici dovedite și ai încredere în instinctele tale, poți fi sigur că vei deveni un trainer excelent.
 
 Modelul GROW este un cadru simplu, dar puternic, pentru structurarea sesiunilor de coaching sau mentorat. În cele ce urmează, vei învața cum să o aplici. În primul rând, acronimul GROW vine de la:

  •   Goal
  •   Reality
  •   Options
  •   Will

Un bun mod de a înțelege modelul GROW este să te gândești la modul în care ai de gând să planifici o călătorie. În primul rând, decizi unde mergi (obiectivul). Apoi stabiliți unde te afli (realitatea dvs. actuală), urmând să explorezi diverse rute (opțiunile) până la destinație. Un ultim pas ar fi să vă asigurați că sunteți pregătit pentru călătorie și sunteți pregătit și pentru obstacolele pe care le-ați putea întâmpina  pe drum. Cum să folosești această metodă? 

Stabilirea obiectivului

În primul rând, tu și echipa trebuie să priviți comportamentul pe care doriți să îl schimbați, apoi să structurați această schimbare ca pe un obiectiv pe care doriți să-l atingeți. Asigurați-vă că acesta este un obiectiv SMART: Specific (specific), Measurable (măsurabil), Attainable (atins), Realistic (realist) și Time-bound (limitat ca timp). De asemenea, ar fi util să pui următoarele întrebări:

  • Cum vei ști că membrul echipei tale a atins acest obiectiv? 
  • Cum vei ști că problema este rezolvată?

Examinați realitatea curentă

În continuare, roagă-ți membrii echipei tale să descrie realitatea lor actuală. Acesta este un pas important. Deseori, oamenii încearcă să rezolve o problemă sau să ajungă la un obiectiv fără să ia în considerare în totalitate punctul lor de plecare și deseori le lipsesc informațîi de care au nevoie pentru a-și atinge obiectivul într-un mod eficient. Pe măsură ce membrii echipei tale îți descriu realitatea lor actuală, vei vedea că o să începi să iți creionezi în minte soluții. Întrebările utile pentru acest pas sunt:

  • Ce se întâmplă acum (ce, cine, când și cât de des)? 
  • Care pot fi soluțiile?
  • Ați luat deja măsuri pentru a atinge obiectivul dvs.?
  • Acest obiectiv este în conflict cu alte obiective?

Explorează Opțiunile

Odată ce tu și membii echipei ați explorat realitatea actuală, este timpul să determinați care sunt toate opțiunile posibile pentru atingerea obiectivului. Ajutăți-vă membrii echipei să găsească cât mai multe opțiuni bune. Apoi, discutați-le și ajutați-i să decidă care este cea mai buna. Este foarte important să nu iei decizii în locul celorlalți. Rolul tău este aceala de a da o direcție. Întrebările tipice pe care le puteți utiliza pentru a explora opțiunile sunt următoarele:

  • Ce altceva ai putea face?
  • Care sunt avantajele și dezavantajele fiecărei opțiuni?
  • Ce factori sau considerente veți utiliza pentru a cântări opțiunile?
  • Ce trebuie să încetați să faceți pentru a atinge acest obiectiv?
  • Ce obstacole îți stau în cale?

Stabilirea Voinței

Examinând realitatea actuală și explorând opțiunile, membrul echipei dvs. vă avea acum o idee bună despre cum își poate atinge obiectivul. Acest lucru este grozav, dar este posibil să nu fie suficient. Următorul pas este să îți determini clientul să se angajeze în anumite acțiuni pentru a merge mai departe către obiectivul său. Făcând acest lucru, îl vei ajuta să-și stabilească voința și să-i sporească motivația. Întrebările utile de pus aici includ:

  • Deci, ce vei face acum și când? 
  • Ce te-ar putea opri să mergi mai departe? Cum vei depăși asta?
  • Cum te poți menține motivat?
  • Când trebuie să analizați progresul? Zilnic, săptămânal, lunar?

În cele din urmă, decideți o dată pentru a putea să examinați împreună progresul. Acest lucru vă oferi o anumită responsabilitate și îi va permite să-și schimbe abordarea dacă planul inițial nu funcționează.

EXEMPLU

Julie are nevoie de ajutor pentru a-și putea atinge obiectivele, așa că vei folosi modelul GROW.
Julie spune că și-ar dori să fie promovată ca lider în echipa sa în următorii doi ani. Acesta este un obiectiv SMART-specific, măsurabil, realizabil (deoarece are deja un an de experiență și există mai multe poziții de lider de echipă în departamentul ei), relevant (atât pentru aspirațiile generale ale Julie, cât și pentru misiunea echipei) și timp.
Tu și Julie priviți acum realitatea ei actuală. Se află într-o poziție de nivel începător, dar are deja unele dintre abilitățile necesare pentru a fi șeful echipei. Ați încercat să găsiți abilitățile suplimentare de care vă avea nevoie pentru a avea succes în rolul de lider de echipă, prin urmare are nevoie de mai multă experiență în gestionarea altor oameni și experiență în relația cu clienții de peste mări. De asemenea, ea trebuie să continue să performeze bine în rolul său, astfel încât să fie luată în considerare pentru o promovare atunci când aceasta va fi disponibilă. Amândoi îi revizuiți opțiunile. Pentru a obține experiența de care are nevoie, ar putea conduce o echipă mică la un proiect mic. 
În cele din urmă, stabiliți voința. În calitate de manager, vă oferiți să o lăsați să conducă o echipă mică într-un proiect minor. Dacă se va descurca bine, în viitor poate prelua proiecte suplimentare cu mai multă responsabilitate.

Acum, tot ce mai rămâne de făcut este să stabiliți o zi pentru a putea să analizați progresul ei.

Referință: businessballs.com

  •  

Tags
LEARNING NETWORK

Learning Network este terenul de joaca al celor care cred in puterea invatarii, sunt curiosi sa isi descopere limitele si isi doresc sa obtina... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.