Idei necostisitoare pentru programele de well-being
Chiar dacă oferi un program solid de well-being în compania ta, el este inutil atât timp cât angajații nu se folosesc de el. Ajută-i să obțină cât mai mult de pe urma lui, reamintindu-le constant care ii sunt caracteristicile și stimulentele. Fie prin intermediul newsletterelor, al postărilor de pe canalele de social media ale companiei, al anunțurilor din camera de relaxare sau hol sau verbal în timpul întâlnirilor. Reminder-urile sunt importante pentru că, haide să fim serioși, multe încercări de îmbunătățire a sănătății și a stării de bine presupun deseori mai multe porniri, opriri și reporniri.
Reasigurarea continuă a faptului că sunteți "toți împreună" în acest program motivează angajații să rămână pe drumul cel bun. Și sprijinul din mai multe surse este o tehnică dovedită pentru atingerea scopurilor.
Începe orice astfel de program cu pași mici, însă încearcă ceva nou. Vrei să implementezi schimbări pe care angajații să le observe și de care să se entuziasmeze. Nu vrei să limitezi abordarea doar la elemente fizice, pentru că un bun program de well-being presupune atât latura fizică, cât și pe cea psihică.
Sunt multe idei puțin costisitoare care te pot ajuta să creezi un program de well-being pentru angajații tăi, chiar și atunci când bugetul nu este mare.
Iată câteva:
⦁ încurajează angajații să facă pauze în care să se plimbe și să folosească mai mult scările
⦁ negociază un discount pentru un abonament la gimnastică
⦁ cere furnizorului care se ocupă de automate să adauge la acestea și alimente sănătoase
⦁ oferă fructe, legume și alte gustări sănătoase
⦁ găzduiește evenimente de tipul "prânzește sănătos și învață" pe o varietate de teme, de la bunăstarea financiară și nutriție la istoria locală
⦁ reamintește-le angajaților să se hidrateze și instalează diverse aparate de furnizare a apei
⦁ permite anumite ore de muncă flexibile pentru a promova echilibrul muncă-viață
⦁ instituie un program pentru vinerea din timpul verii, în așa fel încât angajații să poată pleca mai devreme de la locul de muncă
⦁ organizează o biblioteă a companiei și organizează schimburi de cărți între angajații companiei
⦁ oferă acces la un program de asistență a angajaților
⦁ afișează postere care să ilustreze rutina de stretching la birou
⦁ stabilește un timp de pauză sau de cafea bine determinat pentru a încuraja pauzele și crește nivelul camaraderiei între angajați
⦁ subvenționează dezvoltarea personală prin crearea de abonamente și facilitarea participării la învățarea și citirea online
⦁ încearcă crearea unei "zile în care nu se vorbește", în care, de la ora 9.00 până la prânz, toți angajații să nu poată stabili întâlniri și să fie încurajați să nu se întrerupă unul pe celălalt
⦁ încurajează plimbările de după masa de prânz sau după terminarea programului prin furnizarea de informații detaliate cu privire la cele mai apropiate și potrivite parcuri sau locuri de relaxare prin plimbare
⦁ trimiteți email-urile regulate pe teme vizate de angajați, precum modalități de evitare a forțării ochilor în timpul folosirii computerului sau combaterea tulburărilor afective de sezon
Până la capăt, cu puțină creativitate, posibilitățile sunt infinite!