Indicatorii de performanţă obligatorii în companiile de stat
Companiile de stat au nevoie de un sistem de evaluare a performanţelor, cu beneficii atât în rândul angajaţilor, care pot să îşi contruiască un plan de carieră, cât şi organizaţiilor, dându-le posibilitatea întocmirii unui sistem care deserveşte eficient populaţia.
• Furnizează un răspuns clar, transparent şi argumentat angajatorului la întrebări precum: Merită să remunerez acest angajat pentru activitatea sa? Este acest departament profitabil? Care sunt zonele pe care trebuie să le îmbunătăţesc la acest angajat sau departament pentru a creşte profitabilitatea companiei?
Citeste si Ce om energic era… păcat că s-a plafonat
• Oferă o imagine angajatului cu privire la punctele sale forte (…asta fac bine) cât şi la competențele pe care ar putea să le îmbunătăţească pentru a evolua (…la acest capitol mai am de lucrat.)
Astfel, măsurarea performanţei cu ajutorul KPI-urilor (indicatorii cheie de performanţă) oferă atât angajatorului cât şi angajatului posibilitatea de a crea un plan pentru dezvoltarea celor două entităţi separat şi/sau împreună”.
Introducerea acestui sistem de evaluare bazat pe KPI-uri în companiile de stat este obligatoriu, iar posibilitatea ca acest fapt să se întâmple și să fie funcțional este una foarte mare, atât timp cât sunt conştientizate beneficiile.
Citeste si Vrei o carieră de succes? Pregătește-te să sacrifici…
Chiar dacă într-o primă fază ar putea exista voci care să nege beneficiile unui astfel de proiect, în cele din urmă toată lumea va avea de câştigat. Angajatul va putea să-şi dezvolte competențele în mod continuu şi, totodată, să-şi poată realiza un plan de carieră ancorat în realitate. Compania de stat va putea să aprecieze unde sunt prea mulţi oameni şi unde sunt prea puţini. Astfel ar putea crea un plan de eficientizare a serviciilor oferite cetăţenilor. Iar beneficiarul (contribuabilul) va avea certitudinea că cel care îl serveşte este bine pregătit din toate punctele de vedere.
Un astfel de proiect ar putea să rezolve o problemă majoră, şi anume, respectul cetăţeanului va creşte pentru munca şi omul din spatele ghişeului, iar bugetarul va conştientiza care este misiunea sa şi că salariul său este plătit tocmai de cel pe care îl plăteşte.
Articol preluat de pe HPDI.