Inteligența competitivă
Piețele moderne de afaceri sunt incredibil de competitive. Oricât de inovator credeți că puteți fi, există întotdeauna zeci de alte organizații care luptă pentru controlul aceleiași audiențe sau pe bază de consum. Cheia pentru a rămâne în fața concurenței este să le înțelegeți toate punctele lor forte și toate punctele slabe.
Obținerea și utilizarea informațiilor competitive a devenit un factor esențial în succesul organizațiilor pe piețele puternic aglomerate. Înțelegerea și cunoașterea profundă a piețelor pe care sunt situate oferă un avantaj substanțial. Aceasta permite organizațiilor să rămână inovatoare și să-și determine strategiile să rămână cu un pas înaintea concurenților.
Există cinci pași simpli pentru dezvoltarea unei inteligente competitive eficiente:
Identificarea
- Identificați toți concurenții actuali și potențiali.
- Puneți accentul pe cei pe care i-ați considera concurenții „cheie” (pe cei care sunt foarte asemănători cu compania dumneavoastră).
- Rețineți concurenții de succes, care sunt mai mari în ceea ce privește cota de piață, precum și concurenții noi mai mici, care au potențialul de a perturba piața.
Caracteristici
Care sunt caracteristicile cheie ale acestor organizații?
În funcție de ceea ce constatați, vă puteți concentra pe o singură caracteristică; dar, în general, cu cât aveți mai multă inteligență competitivă, cu atât mai semnificative vor fi concluziile.
Căutați caracteristici precum: mărimea (de la baza angajaților, la cota de piață), rentabilitatea, țintele de piață, strategiile, ratele de creștere și obiectivele organizaționale.
Evaluare
Găsiți punctele forte și punctele slabe ale fiecărui concurent, unde inovează și unde nu are inspirație - deoarece acest lucru vă permite să evidențiați vulnerabilitățile acestora, precum și capacitățile acestora.
Concentrați-vă pe domenii precum resursele umane, capacitățile de producție și nivelul de implicare în cercetare, domenii pe care vă puteți concentra cu ușurință eforturile.
Capacități
Luați în considerare ceea ce îl face pe competitorul dvs. atât de capabil și analizați unde îi sunteți asemănător, precum și unde sunteți diferiți.
Aceasta este o oportunitate bună de a imita (și de a construi) politicile, abordările și obiectivele care au succes, precum și a lua în considerare modalitățile prin care să le puteți face mai eficiente.
Acum că ați colectat aceste date, ar trebui să le comparați cu propria organizație și să le utilizați pentru a identifica zonele în care vă puteți îmbunătăți, precum și zonele în care deja excelați. Există numeroase aspecte de luat în considerare în acest proces, dar dacă o înțelegeți corect, veți vedea cum propria organizație crește și depășește concurenții. Amintiți-vă că obiectivul nu este doar să imitați concurenții, ci este să utilizați informațiile pe care le-ați obținut din evaluările efectuate pentru a le răspândi în nișele care lipseau și pentru a construi sisteme pe care le-au proiectat și implementat cu succes.
Referință: https://www.businessballs.com/strategy-innovation/competitive-intelligence/