Învățare creată mai repede, mai bine și mai ieftin
Când creezi produse și servicii pentru o organizație, există o zicală: "Bine, rapid, ieftin - alegeți două!" Cu alte cuvinte, dacă dorești să fie rapid și bun, te va costa mult. Dorești rapid și ieftin? Atunci, calitatea rezultatului va suferi. Sunt bune și ieftine alegerile tale? Ne pare rău, dar nu vei obține rapid, o vom face când vom putea. Însă există o cale care îți poate oferi toate cele trei opțiuni:
Ce sunt strategiile cognitive?
Strategiile cognitive sunt metodologiile mentale pe care le folosim pe măsură ce studiem și învățăm. Spre deosebire de abilitățile metacognitive, care sunt niveluri superioare, adică abilitățile executive pe care le implementăm pentru orice învățare, strategiile noastre cognitive formează o bază de date a pachetelor de gândire și de învățare pe care le putem aplica în situații specifice de învățare. Ele ne permit să organizăm o piesă de învățare, astfel încât să putem să o internalizăm și să ne-o reamintim mai ușor.
Practic, sunt colecții de metode care ne ajută să învățăm. Spre exemplu, elevii buni au un repertoriu mai amplu al acestor strategii și le folosesc mai natural, frecvent, adecvat și obțin rezultate mai bune decât cei care nu învață la un nivel superior.
Descoperă evenimentul dedicat profesioniștilor in învățare și dezvoltare organizațională- Learning Network Festival Cluj 2018- Design. Delivery. Technology. 2 zile, 16 de facilitatori, 10 workshopuri, 6 prezentări best practice!
6 tipuri de strategii cognitive
1. Grupare: diferite modalități de a organiza informații pentru o percepție, înțelegere, reținere și reamintire mai ușoare.
2. Spațial: Afișarea vizuală a informațiilor care prezintă un număr mare de elemente într-un mod ușor de înțeles și de reținut sau reamintit.
3. Organizatori avansați: pachete informative introductive scurte și organizate care setează o așteptare sau construiesc o viziune. Ele ajută cursantul să vadă ce urmează să vină și cum se leagă de cunoștințele sau la conținutul anterioare.
4. Comparații bogate în imagini: Analogii, metafore și comparații literale care construiesc punți între ceea ce știe deja cursantul și noul conținut de învățare.
5. Repetarea: activități care permit cursanților să repete conținutul pe care l-au întâlnit și să-l practice în mod organizat, până când acesta se reține.
6. Ajutoare pentru memorie: Grupuri de litere, cuvinte sau imagini ușor de memorat și amintit care ajută la stocarea și recuperarea materialelor mai complexe.